Klockan är halv två på natten

Herregud var ska jag börja?! Först och främst är klockan halv två på natten och jag ger mig på att komponera ett blogginlägg. Finns risk att detta inlägg blir något flummigt pga min trötthet men jag tar ändå den risken.

Idag var det finaldag och till en början skulle bara Tilli hoppa finalen för stora rundan men Amuesant åkte med som på ett bananskal efter gårdagens fina form och hoppade en 120klass. Han vad otroligt fin och nollade grunden men med ett ner i omhopp. Abdullah var 2sekunder snabbare än ettan så han kunde gott tagit ut svängen lite till hindret han rev. Fast det är alltid lätt att säga i efterhand. Det räcke ändå till en 4.e plats eftersom det inte var fler än 3st dubbelnollor. Riktigt roligt! 

Roligare blev det till och med! Eftersom att Tilli vann första kvalet och kom trea i andra låg de i ledningen inför sista klassen med en bil i prispotten. Tvåan var Ali som också var hungrig på en ny bil. Om Ali skulle vinna bilen var han tvungen att vinna sista klassen och Abdullah fick som bäst vara 4.a. 

Abdullah red som nummer fem och satte en väldigt fin nollrunda, även den första för hela klassen. Endast tre ryttare till nollade och Abdullah gick in i omhoppningen med vetskapen om att i värsta fall skulle det bli lika mellan Ali och honom om bilen(om Abdullah blev fyra). Såklart ville vi inte att det skulle bli så. Oturligt rev de nästsista hindret och det blev ett par nervösa minuter innan vi fick reda på att alla fick fel och att Abdullahs fyrafelsrunda räckte till ännu en ny seger!!!! 

Bilen blev alltså vår!!!! Tilli och Abdullah är så otroligt bäst och ni kan ju bara ana hur stolt jag är?! En helt fantastiskt helg har det varit, 5starter har det blivit och Amuesant och Tilli har varit placerade i alla, 2segrar, en tredjeplats och två fjärdeplatser! Som grädde på moset kom Abdullah med 2200kr till mig för gott arbete. Otroligt onödigt tyckte jag först men väldigt uppskattat nu i efterhand. 

Här kommer lite bilder! 

Innan prisutdelningen, Abdullah och Ghazi(allans ryttare). Just det Allan blev 3.a idag dagens 120cm! 

Såhär ser det ut här på prisutdelning, alla vill vara med


Superstar Tilli ❤️


Bäst bäst! 

Kristian har såklart bidragit till denna framgång trots att Tilli aldrig direkt tränat för honom. Hjälpt Abdullah massor! 


Jag börjar bli brun som en arab. Hehe 

Tilli tyckte det blev lite väl roligt med strålkastare 


Också bilen då! 

Godnatt!! 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Åh vad kul!! Bra jobbat! :)

2014-04-27 @ 06:43:26
Postat av: mumm

Helt underbart! Njut av segern, den är lika mycket din! Blir mer pengar till shopping i Falsterbo nu.

Kram
Mumm

2014-04-27 @ 07:32:00
Postat av: Anna

Men vad kul och härligt det låter, grattis till er! :)

2014-04-29 @ 11:25:34
URL: http://www.equianna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0