Fina hästar!

Lucky var en riktig stjärna igår på tävlingen, red 120-125 och han kändes otroligt fin trots att vi inte tävlat på väldigt länge. Även om banan var blöt i första klassen och var ganska "sugig" så hoppade han bra. Blev två trevliga rundor och vi kammade hem 2.a platsen i 120 och ett nedslag i 125 som jag får ta på mig själv. Riktigt nöjd och gud vad kul det var att tävla igen!!! Nästa helg är det Fendis tur, 110-115 i sydslätten!! Kommer bli kul! 
Här är rundorna i alla fall.


Red Fendi på banan idag efter ett par dagars vila och han var så fin, tränade på övergångar i balans och har börjat rida förvänd galopp. Jätteduktig pålle! 
Lucky fick vila efter igår och såklart hade han fått ett sår i hagen och var lite svullen(han blir alltid det av småsår), får se hur det ser ut imorgon och skritta ut på honom. Klappa mycket på guldgossen! 
Gick i skolan från 08.00-16.30 idag och var dödstrött på bussen till stallet men när jag var där ändrades allt, det är så skönt att bara vara där, andas häst och känns lugn i kroppen. Aja, åker dit tidigt imorgon och morgonfordrar, rider och mockar så det bara är till att plugga på eftermiddagen/kvällen för min del. Kul? Nej men nödvändigt. 
Ha det bra! Kramis bananis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0