Bra och dåligt idag.

Hej! Idag tävlade jag och fendi i Skabersjö. Rent resultatmässigt gick det skit men det kändes inte så. Kan börja med 115. Han var sååå fin i grunden, en jättefin runda, i omhopp tittade han till på några funktionärer sm stod vid ett hinder och hoppade spänt och rev. Jag tror han blev lite upprörd över rivningen och rev nästa också. Känner mest som orutin. 

I 125cm kändes kan lite mer matt(kanske mer avspänd) och men hoppade bra. Här rev vi tre hinder(!) låter så himla dåligt men det var det inte. Rev hinder nr 2 först, totalt mitt fel. Skulle ridit på sex galoppsprång dit enligt min plan men ändrade mig i sista sekund och red framåt på 5, alldeles för mycket framåt så det blev för trångt. Sedan rev vi femman som stod ur sväng, kom riktigt bra med en god galopp men fendi uppfattade nog inte hur högt det var. Enda förklaringen. Sedan fick han verkligen upp farten och vi rev insprånget i kombinationen, också mitt fel, kan inte komma så fort in när det är 125.

Jag hoppas ni kan förstå att jag är väldigt nöjd trots att det ser dåligt ut i resultatlistan. Detta kommer bli bättre, det kommer bli bäst. 

Lagom dampig innan idag haha. 

En som frös



Kommentarer
Postat av: Gunilla

En mindre bra dag på jobbet helt enkelt, inget att hänga upp sig på. Det går bättre nästa gång :)Vad fin han är!

2013-11-16 @ 18:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0