Längesedan nu igen.

Förlåt trogna bloggläsare för utbliven bloggning. Det har hänt massor som vanligt och jag har varken haft tid eller ork att blogga. 
 
Först åkte jag på en romantisk resa med min kära Hans till Budapest, helt ovetande var vi skulle stog vi vid incheckningen och fick reda på att vi skulle till Ungern. Woho! Hade en toppenvecka med svensk sommarvärme och sol alla dagar. Jag och Hans var två riktiga turister, kollade på allt och gick med kartan uppe hela tiden. Efter 5 dagar återkom vi till Malmö och jag sov andra natten i vår nya lägenhet, ja för att Hans har köpt sig en ny lägenhet på triangeln i Malmö, jag kommer flytta in sista juni är det tänkt, alltså snart. Finns en del saker som måste klaffa först men det är på god väg att bli så. Kommer tillbringa sommaren på Gunillas jobb, 5veckors sommarjobb, lyckligt lottad! 
 
Imorgon åker jag och mamma till Malmö och kollar ett stall som vi kanske ska hyra in oss i jag och mina två hästar(verkar jättebra så vi får se). Var och kollade ett stall förra veckan men det passade inte riktigt mig, tyvärr. 
 
Igår var en tjej och provade Lucky, en supersöt tjej från uppåt landet. Det gick bra så vi får se vad det utvecklas till. 
 
Precis kommit hem från 9timmars jobb i Ljhed, inte alls trött men det beror på att jag varit sjuk sedan jag kommit hem från Budapest och mest vilat mig i form. Jag har såklart ridit men inte kunnat jobba. Har fortfarande en äcklig hosta kvar men förhoppningsvis försvinner den också snart. 
 
Fendi gick en tävling i torsdags, hoppade 1m-110cm i munka på gräs. Det gick bra, Fendi var "spändi" i första klassen och kråkhoppade halva banan och jag fick skämmas(ser alltid ut som jag inte kan rida, vilket jag faktiskt kan lite grann), blev mycket bättre i slutet av banan. Väldigt nöjd med dagen ändå, han gjorde sina två första starter i avd A och kom till omhoppningen i bägge, med ett ner i varje. Duktigt va? Blev inte långt utanför placering i båda, helt klart godkänt för att vara första avd A. Nästa tävling blir Trolleholm om två veckor, längtar redan, men då blir det avd B igen. 
 
Just nu rider jag Fendi på hackamore eftersom att jag åkte till hästtandläkaren och blev några tusenlappar fattigare och Fendi blev två vargtänder fattigare. Även om det sved i plånkan är jag väldigt glad att det är gjort, ska bli spännande att se hur han är att rida med bett om en vecka. Han skulle gå med hack i 10dagar. Tackar Maxime i Saxtorp för ett gott utfört jobb. 
 
Lucky ska tävla på lördag och söndag, hoppar en 130cm var dag, håll tummarna för oss. Han är så otroligt fin just nu, kanske inte säljer honom ändå, lever på vatten och bröd istället tills jag dör. 
 
Halle-Ballen har skött sig bra, igår hoppade vi lite gymnastikhoppning och hon hoppade riktigt bra emellan åt, när Gunilla kommer hem åker vi på pay and jump igen. Bara att köra på! 
 
Efter denna långa text ska ni nu få se Fendis 110cm runda från i torsdags. Helt mitt fel att han rev i omhopp, red alldeles för hårt i svängen. Hur duktig är han inte på sista då? Total blackout hos piloten. Älskar denna killen!
 
Dags att mocka och rida alla kusar innan kvällen. Imorgon kommer hovslagaren och jag ska jobba i röstånga. Ridning mellan jobb och malmövisiten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0