Leif träning

Igår gjorde jag min andra träning för Leif på Lucky. Det är så skönt att få kritik(tro det eller ej), konstruktiv kritik av bästa slag. Leif vet precis vad jag kämpar med när det gäller Lucky och äntligen är det någon som ser mig som ryttare och inte bara min fina häst. Ett par gånger innan för andra tränare har de stirrat sig blinda på Luckys hopp och lite glömt bort vad JAG behöver träna på. För som alla vet är jag ingen VC-ryttare och kommer aldrig bli. Visst Leif berömmer Lucky och hans hopp men han lägger störst vikt på mig och han ser till att jag verkligen rider min häst och inte åker.

På tävlingen senast i Perstorp gick det inte alls bra, känslan var skit och allt var bara stressat. Känns så klart alltid värre än det ser ut men så var fallet. En rivning i 110 och en förbismitning i 120 = kass. Tar på mig alltihop. Nästa helg blir det 110-120 i eslöv, anledningen till att vi hoppar så "lågt" fortfarande är att jag måste hitta känslan. För uppenbarligen hade jag en bra känsla förra året när det gick så bra i alla 130cm starter.

Här får ni två filmer från träningen innan jag käkar frukost. 

Fortästter videon att spela så är det BARA det första klippet i varje. Får inte bort playlisten. 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

DUKTIGA! :) Hoppas verkligen ni kommer igång ordentligt iår, och får va skadefria och pigga och glada. Tjohoo!

2013-03-08 @ 16:16:12
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: Malou Kastman

ni är så fina!!

2013-03-09 @ 21:44:00
URL: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0