Dagen försvann

Så här ser en vanlig dag ut för mig när jag jobbar. 
 
05.30 vaknar, surfar på mobilen i 10min
05.40 klär mig, sminkar fejset och fixar kråkboet på huvudet.
06.00 ger hästarna mat, (fendi och lucky äter bara sitt kraft inne)
06.05 lägger ut frukost i hagen, vatten och hö.
06.15 tar ut fendi och lucky
06.20 mockar, strör, fixar mat till kvällen, lägger in hö i boxarna, fixar lunchpåsar(som snälla kajsa ger) och vatten.
06.45 kör till helsingborg
07.25 framme på jobb
07.30 börjar jobba
15.00 slutar jobba
15.40 hemma och tar in hästar och berättar hur mycket jag saknat dem
16.00 surfar på datorn i väntan på att pållarna ska få i sig lite mat.
17.00 gör i ordning första kusen och rider
18.00 gör i ordning häst nr 2.
19.30 inne från stallet. Gör minst möjligt, ungefär som att se Paradise Hotel eller något annat IQ-befriat program.
20.45 duschar
21.00 sover
 
Och ja, ni läser rätt äter i stort sätt inget hemma när jag jobbar. Fördelen med att jobba inom restaurang är att man är så mätt vi hemgång och kan äta frukost när man kommer dit. Ett rejält måltid vid 13.30 är perfekt! Går ingen nöd på mig! Tar en kvällsmacka om det faller mig i smaken innan läggdags. 
 
Jag är så glad, det går äntligen att trimma på banan i solljus!! Under första hästen är det fortfarande sol ut och på andra hästen är det fortfarande ljust!!!! Detta gör varenda kotte glad. Både Lucky och Fendi fick varsitt kanonpass idag, både var superfräscha och fina. Åh vad jag älskar dessa krakar! 
 
Är inte alls ledig imorgon som jag trodde, så nu taggar jag 6dagar jobb till! Går ganska okej att motivera sig just nu eftersom att lönen kom idag och den försvann lika fort. Leva på 200kr på en månad går nog... Deprimerande tycker ni kanske? Nä motiverande, desto mer och hårdare jag jobbar ju mer pengar har jag över. Okej jag kanske inte ska sticka under stolen med att jag trodde jag skulle få mer i lön denna månaden och blev en smula besviken när jag tittade på kontot imorse. Februari var ingen månad full med jobb, skönt då men inte nu. 
 
Bjuder på två bilder på prinsarna från tidigare idag.
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilken restaurang jobbar du på ?

Svar: Röstånga Gästgivaregård, Lorryman, Söderåsens Gk och Ljungbyhed Hotell och Konferens.
Linn Skjetne

2013-03-28 @ 05:59:54
Postat av: Emma

Usch och fy för att pendla mellan Lj-hed och Hbg varje jobbdag, det blir ju några mil... :( Duktiga du som orkar och dessutom träna/tävla pållarna!

2013-03-28 @ 18:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0