Tävling Munka, dag 2

Lucky var minsann inte sämre än Fendi var igår, 2.a i första klassen, 120cm! Fick till en kanonrunda, svängde bra och höll ett bra tempo. Hade inte kunnat rida fortare än Josephine som vann, hennes häst har en monstergalopp och red till exempel på 5 galoppsprång på 26m. Bra jobbat haha! 
 
Jag är såklart väldigt nöjd med en andra plats, vem vore inte det? 
 
Sen innan 130cm startade kom det en jätteskur med regn och den uppridna banan blev ganska hal. Jag tyckte inte att det kändes halt när jag hoppade men fick känslan att lucky var bajsnödig, ni som följt denna bloggen sedan starten vet att Lucky har lite problem med att bajsa och röra sig samtidigt. Kändes som att han stod emot lite på alla hinder men speciellt mot hinder nr 3 och 4. Rev 3an, visserligen kunde den nästan legat kvar, nuddade den knappt med bak. Fick lååångt på 25m på 6galoppsprång vilket jag aldrig får annars. Ryttaren efter mig sa att hon fick smacka, vilket hon aldrig behöver annars, eftersom att båda våra hästar stod emot lite måste det varit underlaget. Jag skyller inte rivningen på underlaget, jag kunde säkert gjort något annorlunda men just att han stod emot lite måste varit pga underlaget. 
 
Det var mycket fel över lag i klassen, låg ganska länge på placering på 4fel i grunden och det brukar man inte göra. Två st som blev placerade på 4fel i omhopp. 
 
Aja nog tjatat om det, Lucky hoppade riktigt bra i dag! He's a star! 
 
Bjuder på Lucky 120cm från idag(130cm strular på youtube...) och sen får ni se Fendis 110cm från igår.
 
Kolla Lucky sjuka bakben på hinder nr 3.
 
Hehe ska man riva ska man göra det ordentligt säger Fendi ;) Visst ser man att han är lite trött, orkar inte byta galopp tex. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tora

Ni är bra duktiga!! :) Grattis!

2013-06-16 @ 21:31:20
Postat av: Sofia

Du är så grymt duktig! :)

2013-06-16 @ 21:35:53
Postat av: Siri

Sjukt fina rundor! :-)

2013-06-16 @ 22:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0