Tävling Åstorp Fendi

Fendi och jag hade otur idag på tävlingen, precis innan hinder nr två så får Fendi syn på en man som kommer gåendes på läktaren. Eftersom att Fendi är en väldigt uppmärksam kille så såg han honom och blev rädd(vet inte varför men det har hänt förut, det mesta fendi gör kan man inte förklara). I vanliga fall bjuder jag inte på en video som innehåller olydnader men jag visar videon så ni själva kan se vad jag menar. Det som inte framgår på filmen är att han hoppar 2 till slut efter att jag gjort en omhoppningssväng(ja han går aldrig dit faran är), hoppar 3,4 och 5 sen bryter han av till trav pga hans strirrighet innan hinder nr 6 som stod vid läktaren och jag avbryter, hoppar 1an och går ut. 
 
Konstigt nog blev jag inte arg, jag vet ju att han är så här, känslig för saker som rör sig men det var ju maximal otur att han skulle gå där precis då… Hade jag startat några sekunder senare hade det aldrig hänt. Jaha bara att acceptera men blir ändå lite besviken då han var himla fin på framhoppningen och kändes bra på hinder nr 1. Jag skäms lite men jag vet också hur duktig han kan vara. Ska prova att rida honom med ludd så han kanske inte ser så mycket. Men framför allt längtar jag till utesäsongen då publiken kommer lite längre ifrån. 
 
Till hösten ska mamma få hoppa upp och ner på läktaren under träningen och vi ska få bukt på detta. Jag får prova att rida honom lite mer inåtställd. 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, ja vad ska man säga... sorry, sitter och småskrattar lite här nu, för det är så jävla typiskt Fendi ändå :D Sjuuukt irriterande för dig såklart, men snacka om att du aldrig kommer ha tråkigt med honom... ;) Han är minsann en liten fjant ibland, din fina pålle.

Svar: hahhaa eller hur, dumma gubbjävel ;)
Linn Skjetne

2013-04-20 @ 21:18:32
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Dumma gubbe. Men se det som en dålig dag på jobbet helt enkelt, inget att gräma sig över, det är bara rutin som ska till. Ni kan ju det här och Fendi har inga som helst problem med hinderna eller hur :) :) Det är hans fullblods sida som kickar in :) Går bättre nästa gång :) Vi ses på torsdag.

Svar: Nya tag, Fendi får också hoppa på torsdag :)
Linn Skjetne

2013-04-21 @ 07:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0