Min fantastiska Fendi

Som alla vet har fendi haft en vila på 4veckor och jag satte igång honom för någon vecka sedan. Igår åkte vi till klubben och hoppade för KG. Det var ju efter förra KG träningen med Fendi som vi bestämde att han skulle vila, han var allmänt tjurig och kändes matt. Igår var det en helt annat häst som jag hade med på träningen, han var verkligen SJUKT FIN och underbar. Superdupermegalydig, kvick i benen, rädd om sig, otittig, framåt och fram för allt GLAD!! Efter att vi hoppat den avslutande banan på 1m gjorde han flera glädjeskutt och jag såg som det lyste om honom. Kan inte beskriva hur glad jag är att han "är tillbaka". Han kommer inte bli utan han kommer bli bäst, bara vet det.
 
 
Som uppvärmning var det gymnastikhoppning i form av tre små cavalettihinder med 2.30m mellan varje(!!). Sjukt kort alltså, speciellt på min stora häst på 172cm, valpig som han är också. Syftet var att de skulle gå lugnt in och hoppade runt ut över sista hindret som var ett räcke och till slut en oxer. Fendi hoppade strålande, tror aldrig han gått så samlat in i en serie någonsin, han höll ihop sin stora kropp hur bra som helst. Så stolt jag blir! All dressyr har lönat sig och han trivdes jättebra på det nya Nathebettet också. KG höll med!
 
Här är två videos från warm up och en avslutande video på banan.
 
 
 
Får inte glömmas bort att Bliss också hoppade strålande på träningen. Video på henne får ni vid ett annat tillfälle. :)
 

Kommentarer
Postat av: mumm

Vilken skillnad, lugn och fin vilan har gjort honom gott.Bra jobbat Linn!!!

2012-09-26 @ 20:27:46
Postat av: Sandra Johansson

Vad fint han hoppar Linn! Lite vila gjorde nog honom gått, så alla hjärnceller hinner ta in allt.. Snyggt!

2012-09-27 @ 14:59:06
URL: http://teamjohansson.blogg.se
Postat av: Julie

Så fin han ser ut!! Tror de har godt av litt ferie i blant, for å hvile både kropp og hode:))

2012-09-28 @ 08:17:13
URL: http://julieroland.blogg.no
Postat av: Gunilla

Heja fine Fendi! Jätte-fint han hoppar :)

2012-09-28 @ 21:58:06
Postat av: Sara -föredetta beridare hos Jessica Kürten

Härlig han är! (jag är fortfarande sjukt avundsjuk på hur bra du rider och att du får träna för kg) :) har du någon tävling inplanerad?

2012-09-29 @ 09:31:46
URL: http://stallgrasma.blogg.se
Postat av: Malou Kastman

Fina Fendi! :D

2012-10-01 @ 20:43:01
URL: http://maloukastman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0