Snabbt inlägg

Ska försöka berätta lite snabbt om hur det gick hos Silvana igår...

När vi kom dit longerade vi honom i ridhuset, Silvana tyckte han såg mycket bättre ut men att han fortfarande inte vill trycka på helt med sitt högra bakben. Samma sak på hårt underlag. Vi böjde honom bak igen och konstaterade att han fortfarande markerar lite på höger bakkota. Inte mycket men tillräckligt för att han skulle ha en liten behandling till, ingen antibiotika men något annat(kommer inte ihåg vad hon sa, spelar ingen roll). Han fick även någon mer behandling i korset samt att han fick en behandling i halsen(höger sida). Visst jag har kännt att han varit bättre, vissa dagar har han kännts bättre än andra men jag har vetat att han inte varit 100 bra. Både när man rider och longerar honom kan man se att han tar huvudet lite på sne i höger galopp. Silvana tyckte att han skulle få den extra behandlingen i höger bakkota bara för att han inte skulle bli värre om jag skulle börja hoppa honom. Så hon sa, vi väntar 3 veckor till sen kan han nog få hoppa igen. Det är väl bra men jag tror inte något för än jag varit där igen.

Han ska vila nu i 5dagar, endast skritt. Sen blir det 2 dagar med trav sen kan vi trimma som vanligt igen. Det som var positivt var att vi får rida över cavaletti, kul med lite variation.

Nu ska jag kila iväg till stallet och ta in hästarna. Ska rida Fendi på banan ikväll med graman samt gå promenader med Lucky. Förhoppningsvis hinner jag till Perstorp för att hämta ut mitt schabrak, lite plåster på såret.

Imorgon ska jag jobba frukost på jobbet och ska gå upp kl 5! Wiiieho, vem vill inte stiga upp då? Haha cash is king i alla fall. Jobba i ett fram till och med måndag nu, ni lär inte höra så mycket kul ifrån mig framöver.



Hejdå

Kommentarer
Postat av: Maria

Är han fixad kiropraktiskt, alltså av en riktigt bra som verkligen kan? Känns som det är något mer som stör honom om det tar så lång tid att få bort en hälta i en kota. Du har inget att förlora på det iaf. Har varit i samma sits, vi behandlade och behandlade, jag fick sätta igång lite smått som du, men det resulterade i en ännu mer spänd häst, i hela kroppen, framför allt halsen och nacken. Blev inte av med problemen förrän vi använde oss av en duktig kiropraktor, två veckor efter det var hästen av med hältan som den haft i över ett halvår.

2012-05-15 @ 17:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0