Lördag

Idag är det lördag och jag ska snart åka till jobb igen. Ganska skönt att slippa gå upp 5, hade istället sovmorgon till tio i åtta. Nu har jag kört Hans till bussen och får först återse honom på onsdag.

Var med om något äckligt igår, fendi drabbades av foderstrupförstoppning när han kom in. Ringde alla veterinärer jag kunde få tag på och ingen kunde komma. Efter mer än en timme massage och promenad så släppte det. Tur det! Trodde han skulle dö, kommer så sjukt mycket slem ifrån näsan och halsen plus att han hostade och harklade sig hela tiden. Glad att vi ändå slapp ha en veterinär men det för dåligt när man ringer 10veterinärer och ingen kan hjälpa en... Aja nu är han bra igen i alla fall, min bebis!

Dags att sminka sig sen jobba till 21 ikväll. Ha en fin kväll! Är avundsjuk på alla som är lediga och ska tävla i helgen. Puss


Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, det fick Persilja också. Fast vi fick åka in till Hbg och slanga loss den.

2012-05-19 @ 10:52:13
Postat av: Maria

Usch fy, har man otur kan det ge lunginflammation om de fått ner foder, hoppas han klarar sig från det.

2012-05-19 @ 11:57:25
Postat av: Marie

Hej!

Har varit med om det några gånger, riktigt otäckt! Provade du att ringa distriktsveterinären? De har kommit väldigt snabbt när jag råkat ut för samma..Kram

2012-05-20 @ 18:48:57
Postat av: Sandra

Vad obehagligt, tur att det slutade så väl. Var det distriktarna så är ingen förvånad.. Se det positivt med jobb Linn, man får en inkomst :) Kram

2012-05-20 @ 20:09:16
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0