Tävlingen idag

YES! YES! YES!!! YEEESSS!!! Idag var jag och Fendi äntligen felfria, känns så jäkla skönt, finally. Red två st 1mklasser i Eslöv. I första klassen var vi felfria och han hoppade bra, kom knas på trean eftersom att bytena inte sitter än, svårt att få någon perfekt rytm när man försöker sig på ett byte och inget händer. Går väldigt i vågor med bytena, ibland funkar det och ibland funkar det inte alls. Dagens första runda innehöll mycket korsgalopp men det kommer funka så småning om, bebishästar kan inte kunna allt på samma gång. Annars var han väldigt lydig och fin!

Sen i andra klassen var han jäkligt fin till ettan och precis efter att han hoppat tvärnitar han och slänger sig till höger haha, höll på att flyga av(inte så ofta han får mig i obalans). Efter det blev allt helt uppspeedat men han hoppade felfritt till sista hindret som föll. Mamma trodde att han blev rädd för ett par barn på läkaren som lekte med seritidningar. Aja, som pappa sa, det är rutin som fattas. Är oerhört nöjd med Fendi idag, mest att han orkade att hoppade två klasser plus att han inte gjort några hyss idag!

Nästa helg blir det två 1m till i Trolleholm, hoppas det går lika bra då, om inte ännu bättre.

Kolla in charmtrollet(fendi då haha). Lägg märke till det ursnygga RG schabraket också, *blink blink*


Snyggaste röda rosetten i svansen... Glömde den vanliga så fick improvisera och ta svansremmen från ländtäcket haha. Sabina höll på att dö när hon såg det, ja snyggt var det ju inte.


När jag stog och väntade på nästa klass kom en man fram till mig och sa .

Mannen; Fin häst du har
Jag; Tycker du det?
Mannen; Ja en sån häst gillar jag
Jag; Tack så mycket, *big smile!*

Mannen är han som står på läktaren på videon, han stannade även och såg Fendi i andra rundan sen åkte han hem. Säkert kär i honom, vem hade inte blivit det? Haha nä men jag älskar honom, speciellt när han är som han var idag :)



Tjing tjong vi hörs!

Kommentarer
Postat av: linnea

Fin runda, han är grymt snygg i de schabraket :)

2012-03-17 @ 14:52:42
URL: http://lbergh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi Torbjörn, han är på alla tävlingar, kollar in speciellt unghästar, har bra kolla på typ alla hästar iaf här neråt landet =) Kul!

2012-03-17 @ 19:09:23
Postat av: Gunilla

Han ser väldigt fin ut! Snygge-Fendi :) Snyggt jobbat Linn.

2012-03-17 @ 19:52:15
Postat av: Maja

Tjo va kul! Grattis!! =D



Bollen är min bästa investering EVER, och Nelly älskar den (även om hon ger den lite tough love ibland, haha!).

Jag köpte den av någon på en tävling en gång, och har sett dem på några ridsportsbutiker här och där. På Irland och i England finns de lite överallt eftersom de tillverkas där.

Vet att de HAR haft dem på hästshopen i Halmstad, man kan säkert fråga sin ridsportsbutik om de vet vad man menar och vart de skulle kunna komma ifrån..?

2012-03-17 @ 21:01:35
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Sandra

Detsamma vännen! Han var ur snygg i schabraket, luvan också smile haha ;))

Grattis ännu en gång.

2012-03-18 @ 16:01:52
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så fin han ser ut! Grattis till er!

2012-03-19 @ 07:59:29
Postat av: Sara - Föredetta beridare hos Jessica Kürten

Är på jobbet nu så får kolla filmen sen ;) kul att det gick så bra :D

2012-03-19 @ 13:31:30
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Camilla Gustavsson

Du får passa dig så att jag inte snor ditt schabrak :) Det är så Snyggt! :)

2012-03-19 @ 17:04:31
URL: http://camillagustavsson.com/blogg/
Postat av: Caroline

SV tack, ska lägga upp någon film snart också är lite roligare att se:)

2012-03-26 @ 16:28:34
URL: http://internationalshowjumping.se
Postat av: Anonym

Åh så vacker! Påminner lite om min hopphäst i kroppen. Han är fullblod :)

2012-10-12 @ 09:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0