Slöööö

Efter att ha vilat en timme är jag nu mer död än levande haha, ska pallra mig till stallet och mocka och ta in. Något jag verkligen måste... Har varit i Landskrona med Laggy idag och det var inte så illa som jag trodde, Lucky
var stel och hade ett par låsningar här och där i ländryggen(som sist) och lite känningar i nacke av felbelastning. Maritta knackade till honom, satte akupunktur och gav laser. Skönt tyckte lucky efteråt, han hatar nämligen när nålarna sitter där haha plutten! Idag vilar han och imorgon och framöver ska vi bara rida ut, inga volter så ridbanan får han inte gå på. Han ska även stretchas i halsen varje dag, lös i boxen plus att vi ska köpa in ett back in track täcke(verkar dyrt!). Återbesök om två veckor, hoppas han är bättre då.

Jag är i alla fall mest glad över att Maritta sa att lucky inte hade ont i alla fall. :) nu ska jag kila till stallet och göra det nödvändiga där. Ikväll kommer Malin och vi ska träna ihop idag och imorgon, tjohoo! Kommer bli hur kul som helst :)

Lucky idag


Kommentarer
Postat av: linnea

Back on track finns på gekås till bra priser!! Jag gav typ 1200 för mitt fleecetäcke där, 800 kr billigare än på tex. Hööks ;)

2012-03-05 @ 21:48:25
URL: http://lbergh.blogg.se/
Postat av: Camilla Gustavsson

Han är så fiin! :) Skönt att det var små grejer på honom!



Back on Track är super bra! Jag rekommenderar nättäcket, för då kan du ha det året om! Är de kallt är de bara att lägga andra täcken ovanpå och på sommaren när det är varmt är det super med nät :)

2012-03-05 @ 21:58:52
URL: http://camillagustavsson.com/blogg/
Postat av: Malin

BoT fleecetäcke har bättre passform än nättäcket. Kostar ca 1200kr i Ullared och på Falsterbo.

2012-03-06 @ 09:22:29
Postat av: Ida Lövehed

Good Idea!

Du, vad skönt att det inte var värre. Man saknar ju ditt hue på tävlingarna nu!

Pusspåre!

2012-03-06 @ 11:16:49
URL: http://idaalovehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0