Läsarfråga

Fick den här frågan igår som jag tänkte svara på eftersom att det inte stog någon bloggadress eller mail.


Linda
om Mmm vädret:
Hej linn!
Jag undrar hur många gånger du har tävlat i falsterbo respektive Globen och vilken av tävlingarna tyckte du bäst om? Tacksam för svar. Hälsningar Linda :) :)


Hej Linda, kul att du frågar. Jag är ingen erfaren falsterbo- eller globenryttare. Jag har ridit Falsterbo två år i rad, båda gångerna The tour of amateurs med min fina älskling Quite Lucky. Första gången var 2010 och andra gången var förra året. Globen har vi bara ridit en gång och det var i november förra året, jag var oerhört nöjd med 2011 som ett tävlingsår, att få rida både Falsterbo och Globen var superkul men absolut roligast var Globen. Globen hade en helt annan klass, ordning och reda på allt plus att vi "amatörer" blev behandlade likadant som alla andra på tävlingen. I Falsterbo har det alltid varit lite oordning när vi varit där, boxbyte mitt i veckan, de skickar fel personer till finalen som de sedan får ta tillbaka, regnade in i stallarna, inga skottkärror på området, obegränsat antal på framhoppning(dvs att vilka som helst fick rida på framhoppningen som inte ens skulle tävla i vår klass) mm. I Globen fanns allt och det kändes verkligen att tävlingen var bra organiserad.

Min fina Lucky som tagit med mig på dessa härliga äventyr! Men i år blir det minsann inget falsterbo för vår del, vi har ridit det två år nu i rad och det känns som vi gjort vad vi ska där i den höjden. Men kommer vi igång till sommaren nu ska jag försöka kvala in till Globen igen, fast ett snäpp högre.











Så ja, hejar på mina härliga vänner som försöker kvala till Falsterbo detta året. Hoppas ni kommer med allihopa! :)

Kommentarer
Postat av: Sara - Föredetta beridare hos Jessica Kurten

När du kvalade till globen förra året vad var de för kval och så? var hittar man de? Nyfiken ;) och vad ska du kvala nu?

Vill hitta lite större mål för chappe, tror falsterbo är kört pga att jag blev sjuk så han är inte igång ordentligt.... :(

2012-03-28 @ 21:13:54
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: sara

Så otroligt fina! =)



Satsar du på 130 i Trophyn i år?

2012-03-28 @ 21:38:21
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0