Midsommar!

Tjohoo idag är det midsommar och det ska såklart firas!
Hunnit med att rida båda hästarna och mockat och snart ska jag duscha och packa innan jag åker till stehag där jag ska möta upp Malin på tåget mot Kristianstad.
 
Igår red jag ganska sent, var inte i stallet förän vid 7 -halv 8 på kvällen och red till halv tio. Kajsa och dem hade pressat hösilagen på ängen nedanför stallet och när jag kom dit red Kajsa runt på Ymkje där nere. Jag gjorde i ordning Lucky och skrittade ner till ängen och frågade om jag också fick rida där, och de fick jag! Det var jätte härligt att sitta och trimma på ängen, verkligen! Kajsa fick prova att rida Lucky också, hon verkade nöjd, Lucky med haha.
 
Frågade Kajsa om jag kunde rida där på fendi också och det fick jag. Fendi var så otroooooligt fin igår, kan inte komma ihåg när han var så fin på marken senast. Lite vila gjorde susen tror jag. När jag var klar med fendi var klockan närmare halv 10 och solen höll på att gå ner. Väldigt vackert att rida på en sommaräng i solnedgången på världens finaste unghäst! Lycka :')
 
Så ja, det var en väldigt lyckad hästdag igår, sånna dagar är man tacksam över att man har häst och inte spelar badminton eller något annat. Som man säger, delad glädje är dubbel glädje. Att rida på en glad häst är något alldels speciellt.
 
Jag önskar er alla en riktigt glad midsommar och hoppas ni får det trevligt ikväll/i natt.
 
 
Såhär lycklig blir man av att ha världens finaste bebis.
 
 
Hejdå på er

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Glad Midsommar på er!

2012-06-22 @ 12:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0