Luckys nya sadel

Jag slapp köpa en ny sadel tipp Lucky i all fall! Den gamla låg inte jättedåligt men Fendis sadel låg bäst med en pad. Ska rida med den ett tag framöver nu och se om jag känner någon skillnad. Jag är väldigt kluven till allt med lucky nu eftersom det känns som att allting står stilla... Hmm. Jag vill så gärna att han ska bli bra men ingenting verkar hända.

Fendi var på pay and jump i måndags och han var faktiskt riktigt duktig! Rev två st i 110cm men han hoppade både bank och vattengrav, åkte mest it eftersom de ha en liten grav där. Fendi gjorde ett riktigt kaninskutt över haha! Gör inget att han rev för han var lugn hela banan och glodde inte på massa onödigt.

Sixten och Bliss hoppade också. Sixten var felfri i 110cm och jag hade väldigt svårt att kontrollera Bliss i 120cm, rundan gick inte alls bra och jag hoppade om banan och var lite mer bestämd och då var vi felfria.

Haft flera mysiga dagar med min älskling nu och det uppskattas alltid.

Igår jobbade jag till 22ca och idag ska jag jobba från 10. Något möte på klubben ikväll som jag egentligen inte har lust med. Ska försöka hinna rida Lucky mellan möte och jobb idag. Ska i alla fall skynda mig till stallet och mocka nu innan jobb. Ska pussa extra på mina favoritälsklingar. Med familj, pojkvän, hästar, jobb och vänner känns mitt liv väldigt bra. Fattas bara att Lucky ska bli frisk...

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1633460/images/2012/pic_206453953.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Anna

Bara nu inte fendis sadel blir sned också. Kan man inte jämna till stoppningen i den andra då, eller det är permanentstoppning i den?

2012-06-13 @ 15:22:47
Postat av: Anonym

Lägg upp video på rundorna!! Och berätta gärna vad Sixten och bliss är för hästar! Hur gamla? Vems? Tävlade tidigare? Varför du rider de? Man hänger inte med:) men lägg upp video du är duktig!!:)

2012-06-13 @ 22:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0