KG träningen idag

Wooohooow, skitkul att träna idag! Alla tre hästar gick bra! Började med att rida Sixten, han hoppade väldigt fint men blev lite stark emellan åt så nu medger jag att jag behöver ett annat bett på honom. Ska prova Flippanbettet till Bliss på honom nästa vecka och se om de blir bättre. Blir säkert bättre men jag vill ju inte ha för mycket i munnen heller.
 
Red Lucky i mittengruppen och KG blev himla glad när han såg Lucky. Vilken snygg häst så KG och senare insåg han att det var favoriten haha. KG sa att Lucky skulle ut och tävla omgående och att han inte kunde se något som inte stod rätt till, han sa såhär " rid en 120cm på lördagen och går han bra så hoppa 130cm på söndagen". Hepp hepp hepp ta't lugnt nu va haha. Man kan hålla med men Lucky ska mjukstarta lite första tävlingen i alla fall. Lucky får hoppa istället för Fendi nästa söndag, en 115cm. Även om jag och Lucky är väldigt samspelta så kändes det lite ringrostigt ändå, kommer inte fel på honom och han river inte men det är svårt att få det helt 100 när vi inte hoppat på länge. Jag är himla glad att han var så fin idag ändå, han är ju trots allt världens finaste och underbaraste häst!!
 
Avslutade med att hoppa Bliss och hon gick som en klocka, jättefin verkligen! Ska bli riktigt roligt att tävla nästa gång och det bådar gott när det gick så bra idag.
 
Tyvärr hann mamma inte komma till Sixtens träning och filma så det blev bara några videos på Lucky och Bliss. Inte illa det i och för sig.
 
Luckyluke!
 
Bliss 
 
Har flera videor men det får ni antagligen imorgon.
 
Nu ska jag fortsätta och se på fotbollen, imoron blir det hoppning hos Gunilla med Hailey och Hero. Jag kommer att få min kvot av språng denna veckan, mycket bra! Man lär sig otroligt mycket utav att hoppa mycket på olika hästar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Weeeee, SÅ GLAD för din skull! <3 :') Nästa helg btw... kanske jag kan följa med då? Är ledig fre-lö-sö! :O

2012-06-20 @ 02:21:12
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Jennie Kristensson

Finaste lucky!!!

2012-06-20 @ 23:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0