Björbäck resultat

Jaha hej! Dagen idag blev lite blandad. Fendi började dagen med att 0:a 1m men jag är inte nöjd. Fendi for runt som en idiot(förlåt fendi) och skulle inte gå någonstans där jag ville inne på banan. Trodde inte han skulle hoppa ett enda hinder men han kravlade sig över alla hinder utan att riva(han hoppade vattenmattan utan att blinka även om han inte skulle gå i närheten av den innan startsignal). Hur han nu kunde lyckas med det är en helt annan femma. Dålig ridning, hetsig och tittig häst är ingen bra kombination. Såklart lyckades fendi med att trampa sig en gång till och denna gången var det värre än igår. Blödde en del och det var ett hack in precis ovanför hoven. Jag visste inte om man fick ha boots på unghästar bak så hade bara boots fram och självklart trampade han sig bak då. Med brodd. Strök Fendi från 110cm eftersom jag inte ville riskera något. Lillkillen fick spendera tiden i transporten hela dagen istället.

Sixten gjorde en väldigt fin runda i 110cm och var felfri. Inga konstigheter. I 120cm gick det inte alls bra. Han hoppade OTROLIGT väl och eftersom jag inte känner honom helt blev det helt fel distanserna. Sixten har dåligt självförtroende när det blir lite högre, speciellt på oxrar. Han kraschade tydligen förra året på gräs i en oxer så det sitter fortfarande kvar. Han hade lätt kunnat vara felfri om jag bara kunde skärpa till mig och ridit bättre. Fast å andra sidan heter jag inte Marcus Ehning eller något annat fancy och jag kan inte bara vara bäst jämt och hitta rätt på alla hästar alltid. Man lär sig alltid något. Dagens lärdom är att jag ska rida mer framåt på Sixten om han hoppar så stort som han gjorde idag. Bättre för nära än för långt ifrån på herren.

Så ja, lite blandat resultat idag. Mest nöjd med Sixten men vi kämpar på, det kan alltid bli bättre.

Bjuder på Sixtens 110cm idag, de andra rundorna har jag inte ens tittat på och kommer nog inte göra det heller. Det betyder att ni heller inte kommer få se dem.



Hejdå

Kommentarer
Postat av: Agnes

Skönt att någon står med båda fötterna på jorden ! Jag skulle mer än gärna velat att du red min häst . Du är super duktig!

2012-06-06 @ 18:25:54
Postat av: Malin

Det är alltid lika roligt att titta in på din blogg - och läsa om dina, både med- och motgångar, för det är ju precis så det är i den här sporten. Roligt ibland, inte så roligt emellanåt. Men huvet upp (och håll det kallt!) och fötterna ner, och sen löser det sig alltid. Lycka till i fortsättningen, bara kämpa på! :-)

2012-06-14 @ 22:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0