Fendi ridhuset söndag

Åkte som jag skrev tidigare ner till ridhuset med Fendi efter att jag och mamma sett VChoppningen på SVT. Så himla bra att åka och rida efter att man sett ridsport på TVn, peppad till max blir man. Det gick bra idag också, Fendi gick jättebra och vi fortsätter att jobba med att korta galoppen. KG tipsade om att jag ska rida honom på en liten volt i ett ridhushörn så han kan ta lite hjälp av väggarna, så det var det vi bland annat gjorde idag. Han gjorde ett par fina byten också och det gör mig glad.

Kollade Luckys ben innan vi åkte från stallet och det såg OK ut, ingen förändring, varken åt det ena eller det andra hållet. Tror han får åka till ridhuset imorgon om han fortfarande är OK. Stackarn såg helt ledsen ut idag bara för att han fick vila, får så dåligt samvete när en ledsen häst tittar på en. Han fick lite extra hö så han såg någorlunda nöjd ut när vi gick.

Mamma tyckte att Fendi tappat lite i vikt nu när han flyttat och det är ju inte så konstigt men nu ska han få 1kg extra Krafft om dagen. Krafft är kanon för Fendi, fet mat som ger bra hull! Hästar som Lucky behöver inte det där extra ;)

Här kommer ett hopp från idag med Fendi, kändes väldigt fin här. Lugn och fin, precis som det ska vara.


Tjo

Kommentarer
Postat av: Malin

HAN ÄR SÅ FIIIIIIN :D

2012-01-29 @ 21:42:54
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Fina pojken!

2012-02-11 @ 14:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0