hoppträning Fendi

Jag vet att det är några dagar sedan jag bloggade nu och så får det vara, motivationen för bloggen finns inte som det ser ut just nu. Har hänt en del sedan jag bloggade i tisdags. I onsdags red jag tillsammans med Kajsa och Ymkje, otroligt fint väder men uuuh vad kallt det var. Svårt att njuta av ridturen när kylan biter som den gör.

Ymkje




Redo för ridtur, ymkje och Kajsa.


Lucky var pigg.


Senare på kvällen körde jag till klubben för att hoppa en b.poony(!!) som skulle ut för försäljning. En väldigt välhoppade liten ponny så det var kul. Han försökte dock på sig att bestämma men den kampen vann jag och allt blev frid och fröjd.

På torsdagen kom Malin hit vid tre, jag missade min tandläkartid haha, åkte på träning för KG med Fendi. Otroligt stumt i ridhuset och Fendi var sådär halvrolig att rida, till en början ville han inte gå med ett galoppsprång mellan tre olika bommar. Sprang med huudet högt, stretade emot och var allmänt olydig. Usch. Blev så småning om bättre men ja, man ska väl ha lite haltlyckade träningar också?

Blev ett par bilder från träningen samt att det kommer upp videor senare.

ungefär såhär var Fendi under uppvärmningen.












En bra bild som sammanfattar träningen i torsdags, isig mule, trött häst och en ryttare med ett rött ansikte.


På kvällen bäddade jag och Malin ner oss i soffan med varsin filt och såg The Notebook, alltid lika bra och fin!

Malin åkte hem senare på fredagen och på kvällen hämtade jag Hans i Munka, äntligen kom han hem från göteborg. Idag har vi tagit det lugnt och på eftermiddagen tog en promenix i Skäralid med Nelson. Så fint väder men frös gjorde vi.

Nu ska jag släga in videorna från träningen i ett nytt inlägg sen blir det soffhäng, ska mysa med Hans i natt igen innan han åker tillbaka till Götet imorgon kväll. Sorgligt nog.

Haj hajj

Kommentarer
Postat av: erika

men åh, andra bilden på Fendi, så söööt!

2012-02-06 @ 07:48:54
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Postat av: Camilla Gustavsson

Vad är det för märke på luvan som du har till Lucky, tror den är mörkbrun eller svart?

Den är i alla fall riktigt fin!

2012-02-13 @ 23:12:14
URL: http://camillagustavsson.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0