Jobbiga beslut

Hjärtskärande beslut är aldrig kul, jag står och trampar på samma ställe och kommer inte riktigt någonstans. Jag är 22år och det känns som att mitt liv redan är "slut" men vad fan?!? Det är ju nu det börjar, tänk jag ska förhoppningsvis leva 60-70år till, jag har bara levt e bråkdel av mitt liv. Inte hållbart att tänka så!!
 
Man gör alltid jobbiga beslut här i livet, känns förjävligt för stunden men senare i livet inser man ändå att beslutet var rätt.
 
Ska jag flytta till stan? Ska jag ha en eller två hästar? Ska jag jobba med häst eller inte? Jag har tusen frågor som snurrar runt i min skalle och jag vet inte riktigt hur jag ska reda ut alltsammans. Dags att stryka ett sträck över uttrycket "allt löser sig" och ta tag i saker och ting. Jag måste sluta leva i en bubbla!!!!!
 
Förlåt allting blev väldigt flummigt, jag begär inte att ni ska förstå. Hejdå!
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är precis som du säger, det är nu livet börjar. Och det kommer bli jättebra, det är jag säker på. Kram på dej, älskade vän! <3

2012-12-14 @ 16:05:01
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: erika

Åh, "livsbeslut" är alltid så himla svåra. Hjärtat säger ett och förnuftet något annat. Och man kan aldrig förutspå framtiden heller.. Följ ditt hjärta och magkänsla, då kan det inte bli fel. Och om det blir fel så är det kanske meningen. Big hugs!! :D

2012-12-14 @ 16:34:39
URL: http://hejaerika.shapemeup.se
Postat av: Maja

Jag håller med PT:n ovan ;)
Jobbiga beslut är verkligen skittråkiga och såååå energikrävande =( MEN, följd ditt hjärta ALLA GÅNGER, välj den väg som gör dig glad.
Som du säger har livet bara börjat, men det är ändå för kort för att stå ut med saker som gör en olycklig på något sätt, gör det som gör dig glad!

Om hästarna gör dig lycklig så är det 110% värt att ha kvar dom, och du har två så himla fina pojkar Linn <3

2012-12-14 @ 17:26:52
URL: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se
Postat av: Sandra Johansson

Svåra beslut är aldrig lätta att ta, men ta dem beslut som du själv känner att du vill. Lyssna på dig själv och försök göra det bästa av dina möjligheter ! Att jag skulle sätta mig i skolbänken var inte ett lätt beslut, jag var länge väldigt tveksam.. Men idag är jag glad över mitt beslut, jag har fått nya perspektiv på saker och har kommit ut lite i "stora världen". Sen att jag tog ett break med hästarna är också ett sjukt jobbigt moment. Men allt händer av en orsak Linn, gör det du vill! Gör du det så lever du det liv du vill, bättre kan det inte bli? :) KRAM

2012-12-15 @ 11:17:23
Postat av: Sabina

Håller med dig LInn! Kände precis samma som dig ett tag sedan, men sökte sedan lite utbildningar för ville ta tag i mitt liv, haha! SKa sälja Valle, för hinner inte två hästar, helt omöjligt att kunna lägga krut på studierna( iaf jag) Gör det som känns bäst för dig så kommer allt bli jätte bra! Kram

2012-12-15 @ 14:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0