Min häst var AWESOME idag!

Nu kommer ett inlägg om alla dagar i Skyrup.
 
Fredag:
Lucky: Hoppade okej, var lite seg i värmen men som vanligt gör han sitt bästa. Rev ett i grunden i 120cm och sedan smet han förbi ett hinder i omhopp i 125cm. Jag tar på mig det, kom för fort in i svängen och han uppfattade aldrig hindret.
 
Bliss: Ja Bliss har varit lite tjurig i helgen hehe, kickat emot sporren som vi alltid haft och dragit järnet med mig på banan. I 120cm rev vi sista i grunden och i 125cm var hon helt sjövild, rev först tvåan sen drog hon igenom hinder nr 3 och nockade mig samtidigt plus 128938493939miljoner tidsfel. Inte min och Bliss dag helt enkelt.
 
Lördag:
Sixten: Sixten var så fin och var felfri i sin andra 115cm också! Jättejätteduktig kille. Vi provade ett nytt bett och mindre sporrar och han verkade gilla det. Guldstjärna till honom!
 
Bliss: Hoppade en 125cm och Bliss var mycket bättre, det gick att reglera galoppen och hon lyssnade på mig. Rev två men känslan var mycket bättre. Klart nöjd efter fredagens skämmiga runda haha. Förhoppningsvis är Bliss i sitt lugna mode på söndag då vi ska hoppa i Eslöv.
 
Söndag:
Hade bara med mig Lucky och det var dags för 130cm(A:0). Fick väcka Lucky till liv på framhoppningen med lite bättre galopp och efter att 1000personer stått i vägen märkte jag att Lucky var på fightinghumör. Han ville vara felfri idag! Fick ett bra flyt inne på banan fram till de två sista hinderna, jag väljer att rida innerbåge till kombinationen och kommer kort in "hepp hepp" kom ur min mun och Lucky sträckte på sig riktigt ut över oxer och klarade det med ett klonk men bommen låg kvar(tack för denna tur!!). Svänger in till sista hindret och kommer nära och Lucky bara skruvar sig över för att inte riva. Sån hjälte! Synd att mamma tappade bort oss till sista hindret så det inte kom med men gud vad nöjd jag var! Det hela räckte till en 3.e plats :D
 
Här kommer Luckys runda. Ska bjuda på sixtens också senare.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilken grym runda Linn, Ni är bäst!

2012-08-19 @ 22:38:13
URL: http://silverprinsen.blogg.se
Postat av: Camilla Gustavsson

Den är rundan var ju heeeelt amazing! Vilken galopp och vilket flyt!! Nu är jag AVIS! ;)
Grattis bästa du :)

2012-08-19 @ 23:10:41
URL: http://camillagustavsson.com/blogg/
Postat av: Malin

Vad fiiint han hoppade! <3 Och det var verkligen power i honom ju, skitbra gjort båda två! :D nu kan du väl ändå inte tycka att "Skyrup inte är din bana"? ;)

2012-08-20 @ 00:06:34
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Snyggt!! Fine Lucky!

2012-08-20 @ 06:41:37
Postat av: sara

Åh vad härligt med ett så bra avslut på helgen, grattis! Ni är såååååå jäkla fina! Grym runda!

2012-08-20 @ 21:18:01
URL: http://ussing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0