Ändrade planer

Det blir ingen tävling för fendi på lördag i Skyrup, gick inte så bra att träna idag, han var spänd och tittig de första två rundorna, sista rundan hoppade han bra men det ska inte vara så att han glor och spänner sig. Efter ett snack med KG bestämde vi att stryka från tävlingen och låta honom vila helt i 4veckor, bara gå i hagen och vila hjärnan. Som KG sa vinner vi bara på det. Tror att fendi behöver slappna av, slippa tänka för mycket och bara va. Så ser läget ut!

Red Bliss också idag och hon var såååååå jäkla fin! Jättesuperdupernöjd med henn!! Hoppas det känns lika bra i helgen :)

Just nu känns en del småsaker lite kämpigt men jag biter ihop och försöker se det positiva i det hela. Jag har ändå ett ganska bra liv trots allt.

Nu ska jag cykla till stallet och ta ut hästarna och mocka, jobb över lunchen idag också.


Kommentarer
Postat av: Titti

Tror det är klokt att ni låter honom vila 4 veckor. Min Garcia började strula lite innan sommaren genom att stanna så fort vi kom lite lite fel på ett hinder och när hon hoppade så överhoppade hon sig rejält. Så jag lät henne vila 4 veckor och bli rund och go om magen. NU känns hon så otroligt fin och hoppar avspänt och med självförtroende. Dem är bara 5 och har hela livet framför sig.
Tror Fendi kommer bli nöjd över att få gå och bli lite tjock:)
Håller tummarna för dig med de andra hästarna i Skyrup!=)
Kram

2012-08-15 @ 10:19:43
Postat av: Sandra

Lite vila kan ibland göra susen! Det är bara till att keep it up :) Stort lycka till i Skyrup : )Kram

2012-08-15 @ 16:03:10
URL: http://teamjohansson.blogg.se
Postat av: Louise

Låter väldigt klokt! Tänk om fler var som du, då hade vi kunnat spara så många fina hästar och minimerat antalet skador med hur mycket som helst!

Lycka till i Skyrup!

2012-08-17 @ 21:54:14
URL: http://silverprinsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0