Tankar om dagens hoppträning

Nu är jag hemma en snabb vända och ska snart iväg till stallet och göra i ordning Fendi för hoppträning. Jag ser fram emot dagens träning och det ska bli kul att få lite nya tips av KG igen.

Det här måste jag tänka på idag:
- Att komma ner ordentligt i sadeln mellan hinder
- Testa lite mindre förhållningar då jag tror att Fendi har blivit mer lydig(återstår att se haha)
- Rida honom genom alla svängar och jobba honom hela tiden, tänka på formen
- Inte sätta för mycket tryck på honom, speciellt inte in i kombinationer eller på korta distanser.

Nu ska jag ladda filmkameran så ni får ta del av träningen. Så får vi se om jag kan leva upp till vad jag skrev ovan haha.

Vi hörs senare ikväll people!


Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0