Lycklig tjej idag

Måste bara få dela med mig av min glädje som jag fick känna idag. Efter att inte ha suttit på Lucky på över en vecka så sadlade jag honom och red ut en tur, det är ju dags att sätta igång prinsen nu. Red knappt en halvtimme men gud så mycket bättre han kändes, hade tänkt sätta på honom en graman eftersom han var ganska svår att få i form innan behandlingarna(inte så konstigt), det är väldigt viktigt att han går i en korrekt form nu men såklart glömde jag gramanen hemma och fick rida utan. MEN så fint han gick, jag behöver definitivt inte ha någon graman och det gläder mig för jag ogillar de flesta hjälptyglar. Är så glad han känns så pass fin, travade bara lite grann och det kändes också jättebra! Lucky såg så nöjd ut efteråt, det bara lyste om honom i boxen där han stod med sitt nya täcke. Nöjd tjej och nöjd häst, perfekt ju!

Fick en läxa av Maritta när jag var där sist och den innebär att jag ska stretcha honom i halsen åt båda hållen. Jag skulle "lura" honom med äpple så han sträcker sig ordentligt, sagt och gjort. Lucky tycker det är toppen att få godis under arbete. Passade på att stretcha Fendi också när jag ändå var igång, gick kanon!

Gick bra att rida Fendi idag med, kul det! Blir skönt att få trimma honom ordentligt nästa vecka när hans lugna vecka är slut.

Ikväll blir det bara chill med mamma och pappa, tryckt i mig Kesella med fun light, mmm hur gott som helst! Ska käka en kiwi senare, inget godis för min del. :)



Tjing tjing

Kommentarer
Postat av: Malin

Jeeeej! Vad glad jag blir av att läsa det! Fina fina Lucky, äntligen kanske han snart ska få komma ut o visa upp sig på tävlingsbanorna igen <3

2012-04-22 @ 13:52:24
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0