ändrade planer

Det blev lite ändrade planer idag för Fendi, när jag kom till stallet slog det mig att Fendi inte vilat på hela veckan och han måste ridas dagen innan tävlingen så det enda alternativet var att låta honom vila idag. Han brydde sig inte så mycket, tror till och med att han tyckte det var skönt. Jag gick hem med Lucky och han fick äta på gräsmattan samtidigt som jag lekte med Nelson. Jag, Nelson och Lucky gick tillbaka till stallet och jag mockade och fixade där innan jag åkte hem. Åt frukost när jag kom sen åkte jag till gymmet och tränade i 1timme och 50min. Lite mer än en timme magstyrka blev det, hade hittat lite nya övningar som var skitroliga men framförallt jobbiga. Glad att jag klarade tre set med 15reps på brutalbänken idag, längesedan jag körde det. Resterande minuter tillbringade jag på bandet, härligt. Körde hem helt dyblöt och tog in hästarna på väg hem eftersom att det öste ner ute, skulle väl inte bli regn idag igen? I alla fall inte hagel!! Aja, vädret kan man inte göra något åt.

Hann bara precis duscha när jag kom hem sen åkte jag till stallet igen och höll lektion för Wilda och Amadeus, det gick bra! Snart ska jag gosa ner mig i soffan och han fredagsmys, får väl kolla på skalvlan i och med att det är det som gäller här hemma på fredan, gud nåde den som säger något annat haha. Hoppas någon idrottare är med idag. Förr förra veckan var det en norsk simmare med, han simmade helt sinnes sjukt långt i månaden, orimligt långt.

Imorgon ska jag och mamma hjälpa till på klubben på förmiddagen, ska stå på banan och ha hand om priserna.

Fix på kvällen och träning ihop med Malin.

Glad kille i fjällen!


Hajj hajj

Kommentarer
Postat av: Maja

Hoppsan, haha - så kan det gå!

Brukar han bara ha en vilodag per vecka? Nellisan har två, och jag håller på att tråkar ihjäl de två dagarna..! Får världens ridabstinens direkt, haha ;)

2012-04-14 @ 10:20:26
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0