Sandras fråga, svar

Här kommer svaret på Sandras fråga: "Du lyckas alltid hitta snygga, bra och väl hoppande hästar. Hur lyckas du? Vad är det du tittar/letar efter när du ser dig om efter en häst? Vad värderar du högst?"

Svar:
Ja du, det är säkert mycket tur eller så letar ögonen bara efter snyggingar. När jag ser en häst hoppa tittar jag på lydighet mellan hinder, hästens galopp, spänst och såklart språnget. Hoppar hästen med ett "klipp" eller är den seg, hur ser tekniken ut, kan den utvecklas? En hopphäst blir så mycket lättare att rida också när den har egen motor och vilja. Det jag värderar högst är hoppviljan, en häst med god teknik med noll hoppvilja är ingen hopphäst.

Gå gärna in på Sandras blogg också, den är jättebra och Sandra skriver väl. www.teamjohansson.blogg.se

Detta är den senaste hästen som jag fastnade för.


Hejdå så länge

Kommentarer
Postat av: Sandra Johansson

Vad gullig du är Linn. jag ska gå efter dina tips nästa gång jag köper häst :) kanske den på filmen? haha.

2011-09-18 @ 16:23:24
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0