Jobb

Åh vad härligt det var att vara tillbaka i galoppstallet, hoppas nu att hästarna stannar lääänge så jag får komma och hjälpa till. Kommit tre st åringar som ska ridas in, jag hängde på Räven och Madame. Den sista longerades bara, allting gick bra, Räven var lite misstänksam i ena varvet men lugnade sig efter hand. Innan jag och Johan tog hand om åringarna red jag och Kisse en tur i skogen, jag red Nappen(2) och Kisse red San Siro(2). Nappen var supertrevlig att rida, han var ganska stöddig innan han blev av med sin mandom. Snart är det dags för San Siro att göra sin andra start, det blir på jägersro nästa torsdag, jag är redan nervös haha.

Fendi i våras tror jag det var. Malin kommer på fredag så förhoppningsvis vill hon fotta oss på ridbanan får muta henne med kladdkaka? Jag vet du vill Malin!






Ska bli kul att jämföra en dag :) Nu har jag i alla fall en sadel som passar både mig och Fendi, där passde den bara Fendi.

Imorgon håller jag tummarna för att älskling klarar skoltentan så vi kan sova tillsammans till fredag. Jag längtar efter honom :) Innan det eventuellt blir övernattning ska jag jobba en dag till med hästarna, det blir kul. Jag ska rida Fendi och Phiis innan, Lucky har vilodag som jag skrev igår.

För övrigt provade jag på att hoppa Phiis idag, det var minst sagt... hmm... speciellt. Det värsta är att han KAN hoppa, han hoppar med ganska myckert scoop. Sen att det inte går att reglera farten eller svänga är en annan femma. Nästa gång jag ska hoppa får mamma vara med och filma haha. OM jag vågar lägga ut det på internet. Till skillnad från förra gången jag red på banan gick han över hela ridbanan denna gången, alltid något!

Nej nu är klockan snart 11 och jag ska krypa ner i sängen och försöka sova. Går väl upp vid 8 imorgon så är ingen stress med att sova, fast vore bra om jag kunde vakna utvilad.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Malin

Kladdkaka? JA TACK! :D Hade fotat även om jag inte fått nån sån! Tack för kommentaren på min blogg förresten, blev glad. Du är bäst. <3

2011-09-21 @ 23:42:10
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0