fredag

Dagen har gått i ett och jag har inte ridit en enda häst idag, känns både skönt och konstigt. Jag tog med Nelson till Skäralid istället och vi sprang i branta backar och fin skog. Jag var nöjd men Nelson var ännu mer nöjd än mig, herregud vad den lillen har bra kondis, sjukt ju. Jag tyckte vi skulle ta det lite lugnt efter att ha sprungit en bra bit, men nej, Nelson ville absolut inte ta det lungt. Allt som allt sprang vi i 50min i kuperad terräng. En äckel gubbe förföljde oss i skogen, men känns ganska tryggt att ha en hund med sig när man springer så som jag gjorde idag. Aja, en trött hund är en nöjd hund i alla fall. Träffa ett par andra som också var ute med sina jyckar, de tyckte Nelson var söt, men självklart!!

Ridhuset får blir imorgon istället, som ni säkert förstår i och med att jag inte red idag. Ridhuset är ledigt hela kvällen imorgon också. Funderar på hur jag ska rida Lucky inför tävlingen på söndag men jag tror jag rider igenom honom lite lätt på banan. Nästa vecka ska vi hoppa för KG igen, gången där efter är det Fendidos tur. Men skräckblandad förtjusning längtar jag haha.

Hans hade ringt mig två gånger innan utan att jag märkt och nu får jag inte tag i honom så sitter mest uppe och väntar på att han ska ringa igen.

Imorgon ska jag spela tennis med Olivia tidigt på morgonen, ska bli spännande för jag är riktigt dålig på tennis.

"You can call me Al" Borde göra om titeln på låten till Alf så passar de min chef haha.


KG om Laggy "det är en trevlig häst det där, inte en typisk Quite Easy häst." Haha inte första gången jag hör det.


Fendi fick nya skor igår och han var nöjd, kortade in lite extra på utsidan av hoven enligt Sylvanas beställning.

Nu är det dags att duscha eftersom jag inte gjort det ännu, under detta inlägget ringde även Hans så nu slipper jag vänta mer. Bara dags att krypa ner i sängen och ladda inför tennis imorgon. Men jag vill bara tacka er som lämnar så fina kommentarer här på bloggen. Det vämer mucho!! Fortsätt gärna med kommentarer :)

"sadeltant"- använder bara padd vid hoppning, dessutom kollade vi sadeln innan falsterbo och det var det hon sa att jag skulle göra. Kommer kolla upp sadeln snart igen, kanske om någon månad.

Tjoho hejdå

Kommentarer
Postat av: Caroline

SV tack, ja det är verkligen ingen brådska, visst ska man förbereda hästen väl inför treårs men det är ju faktiskt en bra bit tills dess;)

Vilken fin bild på L förresten.

2011-09-11 @ 23:29:34
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0