Tävling Trolleholm, Fendi och Lucky

Haft en riktigt bra helg med hästarna!

Fendi hoppade två st 1m klasser igår. Han hoppade klockrent fram till hinder nr 6 där hindret hade en röd planka(igen!) och det stog mot läktaren. Fendi tramsade lite och stannade 3ggr, men hoppade det till sist. Jag är faktiskt nöjd med rundan ändå, han var väldigt framåt och skötte sig mycket bättre än sist. Sen i andra klassen var han så jäkla taggad, herregud hästen har ju aldrig dragit i tyglarna en enda gång och så kommer han in på framhopp och ville bara köra gärnet haha. Fick pratade lugnade med honom och han lugnade ner sig. Inne på banan var han duktig och hoppade runt hela banan med ett ynka per. Absolut ingen perfekt runda men han gjorde vad han skulle och när jag kan lita på honom hundra % kan vi börja hitta rytmen. Jag är kanonnöjd med dagen igår! Nästa stopp för Fendis del blir Perstorp om 2veckor.

Lucky hoppade 120 och 125 idag. I 120cm hoppade han helt klockrent och vann!! Red redan som nr 17 av ca 60starter så trodde aldrig de skulle hålla, tyckte inte jag red så himla fort heller. Så glada vi blev och Lucky trivdes i täten på ärevarvet. I 125 hoppade han också helt klockrent, hade sett ett par ryttare innan och insåg att alla red ASSNABBT, tänkte bara jag skulle rida lite halvsnäva vägar med en god galopp och inte tänka på någon tid, trodde nämligen inte att jag kunde rida in på någon top 6. Men så fel jag hade, hade 2.a snabbaste tiden(!!) men tyvärr med sista hindret ner. Absolut inte Luckys fel, jag skulle bara gjort en miniförhållning och stått i stigbyglarna så hade han inte petat hindret med tåspetsen. Ännu en tävling med världens bästa häst!

Nästa stopp för Lucky blir GLOBEN(om han håller sig frisk, det vet man ju aldrig med hästar). Han ska inte tävla på en månad nu bara gå en träning och gå i skogen.



Kommer blir riktigt spännande att få hoppa i Globen, hoppas vi tar oss till Final på fredagen :)

Hej svejs

Kommentarer
Postat av: erika

Grattis Linn, ni är så jäkla grymma! Och globen, aaah vad coolt. Kommer hålla tummarna stenhårt för er :D

2011-10-30 @ 17:11:44
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Sandra Johansson

Fan vad häftigt! Grattis till alla fantastiska ritter! :) Globen, shit.. Jag önskar dig all lycka till vännen!

2011-10-30 @ 18:18:58
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Ida

Du är oerhört duktig Linn! Lucky litar fullständigt på dig & det gör snart Fendi med. Ni kan gå hur långt som helst! Lycka till i Globen ;D

2011-10-30 @ 21:01:25
Postat av: Malin

AAAAAH FYFAN VAD NI ÄR BRA! :D Blir så otroligt jävla glad och stolt för din skull :D fyfaaan så otroligt gärna jag skulle hänga med och heja på er i Sthlm sen... Wiiiih! En bamsestor grattiskram till dej!

2011-10-30 @ 22:11:49
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Underbart, ni är så grymma! Önskar man kunde varit där och sett er!

2011-10-31 @ 09:59:36
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Ulle

Grattis!!!!! Gud vad kul!!! =)

2011-11-01 @ 12:16:29
URL: http://livetitun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0