Bloggandet sist

Inte såduktig på att uppdatera här nu, har inte haft tid alls. Igår och i måndags jobbade jag, red 6hästar och stupade i säng. Igår trimmade jag Fendido och Laggy på banan, båda fick gå dressyr/markarbete och det var så himla fina båda två. Lucky har en enorm ridbarhet när det kommer till lydnad i markarbetet, Fendi är bara så otroligt fin att rida nu för tiden. Så lätt i handen och jobbar på riktigt bra, kortade honom mycket i galoppen och han tyckte det var jobbigt men efter lite nötande gjorde han det två gången helt perfekt i slutet, det tar sig! Phiis var halt när jag skulle rida  i måndags och svullen i ena bakbenet, är jag förvånad? Nej.

Denna månaden kommer det kanske två nya hästar, två inridningar. Hej och hå!

I galoppstallet går det bra med ungisarna två av tre har vi travat på nu, riktigt roligt! Fick höra att eventuellt kommer fina stofavoriten tillbaka för grundträning.

Idag fyller mamma år också, grattis till henne! vi tänkte fira med en clinic med Roffe men tyckte det blev för dyrt att åka ner och inte ens vara säkra på att vi får plats. Vi åker ner och kollar i helgen istället på de fina fyraåringarna. Två st halvsyskon till Fendido som ska hoppa så håller tummarna för dem :) Måste spana in konkurransen inför nästa år också.











Tjong tjong nu ska jag cykla till banken en sväng och se hur det går med mina miljoner...

Kommentarer
Postat av: maRia

fina bilder!! vad är det för härlig tröja du har?

2011-10-05 @ 17:34:37
Postat av: Maja

Halou Linn!

visst har du en Amerigo-sadel? Kanske till och med en DJ?

Jag är ju helt vilse i sadeldjungeln, men efter ad jag läst mig till misstänker jag att just en sådan sadel kan vara lösningen på alla mina problem...

Om det är en sådan du har, kan inte du berätta lite om hur den är att rida i/hoppa med, hur Lucky är i ryggen osv?

2011-10-06 @ 20:58:27
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0