Har inte dött

Nej, jag har inte dött, har bara inte haft tid för bloggen. Har egentligen inte tid nu heller men måste ju uppdatera så ni inte mister intresset för mig och mitt liv.

Imorgon bär det i alla fall av till Stockholm och Globen. Vi kommer åka med Ida som kom med i sista sekund. Lucky kommer åka en stor lastbil tillsammans med Idas sto, hoppas bara Lucky går upp i lastbilen, det vet man ju inte. Jag hoppas på en sjuhelvetes upplevelse och jag hoppas innerligt att vi tar oss till final, åtminstonde att jag kan vara nöjd med rundan i kvalet.

Lucky känns väldigt fin så det känns bra, men å andra sidan vet man inte hur han kommer reagera över att åka 7timmar till tävling. Dessutom är globen väldigt speciellt och jag har ingen aning om hur han kommer uppträda inne på banan. Aja ska inte spekulera mer och istället bara tagga till och göra som jag brukar.




Har ju inte skrivit om tävlingen med Fendi i lördags.

90cm: Han var bara stökig, lyssnade varken fram eller tillbaka och rytm var inte ens att tänka på. Kom rätt på ettan och två andra hinder men Fendi rev ettan ändå(lägsta hindret också haha), otroligt att han bara rev ett hinder på hela banan, kunde lika gärna rivit 4-5hinder så som rundan var. 

1m: Plockade bort sporrarna och satte på Fendi en luva. Satte tillbaka honom ordentligt på framhoppningen så han lyssnade helt. Inne på banan var han väldigt trevlig, bytena sitter fortfarande inte(inget han bara lär sig sådär) och han skyggade väldigt mycket för några tjejer som satt i ett hörn till vänster i ridhuset, tittade även på målskärmarna vilet gjorde att han rev 5an. Kollade först på tjejerna i hörnet och på väg till femman fick han syn på målet och vägen blev slingrig. Han kom aningen nära och rev med frambenen. Annars är jag jättenöjd med rundan, han hoppade fint!

Kolla bara så fint han går på linjen mellan 3.an och 4A & 4B. Kanske den bästa linjen i hans liv. :)


Haha går ju inte att missa Justin Bieber låten i bakgrunden, Fendi är nog en riktigt boyband-häst. Hade säkert hoppat felfritt om de hade spelat Backstreet boys ;)



Nu ska jag tagga till inför globen genom att se på några härliga rundor på Lucky från tidigare.









Tjohej, nu blir det snart mat sen blir det att handla. (heja fendi som fixat ett "fint" skärsår ovanför hoven.)

Kommentarer
Postat av: Malin

NI ÄR SÅ JÄVLA GRYMMA!! :D På torsdag gör ni en repris på Falsterbo-kvalet, mmkay?;)

2011-11-22 @ 18:39:56
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Stort lycka till! Det kommer säkerligen att gå alldeles galant för er :))

2011-11-22 @ 19:03:19
Postat av: erika

ååh vad glad jag är för er skull Linn! Håller alla tummar och tår att det går super för er däruppe. Kramar!

2011-11-22 @ 19:06:16
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Malin

Ni kommer att lyckas bra! Håller alla tummar och tår för Rs fina bror!!

2011-11-23 @ 09:46:28
Postat av: Joanna

Lycka till i Globen!! :)

2011-11-23 @ 11:31:48
URL: http://joannasofia.blogg.se/
Postat av: Maja

Naaw, lilla Fendi - hur hög är han nu?

Ska prova att hoppa 1m med min 4-åring till helgen, spännande värre!



LYCKA TILL SÅ JÄTTEMYCKET I STOCKHOLM!

Ska hålla alla tummar o tår!

2011-11-23 @ 14:58:22
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Stort lycka till i Globen! :)

2011-11-23 @ 19:45:47
URL: http://baracharlottes.blogg.se/
Postat av: sarah

Jäjka gött. Då får jag se dig live för första gången imorgon! :) Grattis att du gick till final och jag håller tummarna imorgon :)

2011-11-24 @ 19:54:32
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0