Negativ, jaddå

Okej den här dagen har verkligen sugit från första start. Vaknade imorse och var dödstrött, ville bara kasta iväg telefonen när den ringde och sova vidare. Gick ut och matade hästarna och duscha, senare släppte jag ut hästarna och cyklade iväg till bussen. Kl 08.20 körde jag på körskolan, vilket gick skit, såklart. Aaah, bara en jäkla tur att jag inte bokat en dubbellektion, för isf hade jag kastat bort 740kr. Men, 370kr för att köra en enkellektion är också bortkastade pengar, det enda jag gjorde bra idag var att panikbromsa. Oj, jag borde få diplom eller något, vilken bedrift. Hästarna har vilodag idag så jag kan inte bli på bättre humör där heller. Väntar mest på att mamma ska komma hem från jobb så vi kan mysa med en långpromenad i skogen tillsammans med Nelsone-Calzone. Nelson är bannemej alltid glad och pigg, hur bär han sig åt? Alltid 06.00 när hästarna ska ha frukost möts man av ett glatt hopp i en famnen, han kissar nästan på sig så glad han är. Bjöd Nelson på en muffins innan, skulle nämligen mysa till med te och fika, men tro fan att muffinsen smakade fiskolja!?! Fick minst sagt en what-the-fuck-upplevelse. Dessutom kändes den extremt onyttig så lika bra att Nelson åt upp den. Vad äter en inte en valp liksom?

Aja när jag ändå är igång och klagar kan jag svara på kommentaren jag fick om mina tygelhandtag. De är bra eftersom att man behåller samma tygellängd, i bästa fall. Man måste nämligen ha en viss sorts tyglar för att de ska passa, tyglar med flera tygelstopp(eller extra tjocka gummityglar), har man en häst med lång hals kan man ha ett par vanliga tyglar med 4-5 tygelstopp(är väl ungefär så många det är vanligtvis) men passar inte längden på tygeln med en valig tygel får man köpa ett par extra tyglar med extra många tygelstopp så man kan sätta handtagen precis där man vill. Något som är så idiotiskt och framgår inte när man köper handtagen. De kostar ändå nästan 500kr och är gjorda av plast. Någon borde uppfinna ett par handtag som man kan spänna fast vart som helst på vilken tygel som helst. Av alla mina 10par tyglar kan jag bara använda dem på ett par och då tycker jag ändå att handtagen sitter lite för långt ut.

detta stämmer alltså inte...


Nu ska jag fortsätta vara lite dryg och gnällig. Fortf. ingen som uppvaktat mig på min namnsdag, inte ens ett litet grattis har jag fått utan att be om det. Påminde mamma imorse och då fick jag ett grattis men annars inget, ingenting alls. Jag som bara har ett namn borde bli extra uppvaktad haha. Ingen big deal egentligen men eftersom att min dag varit riktigt tråkig hittar jag saker att störa mig på.

En sista sak, hatar lukten av gammal matsäck. Hejs svejs


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du, jag skrev iaf grattis och så i förra inlägget, men du tackar inte ens ju, så vi vänder på det haha ;)

2011-05-13 @ 16:30:54
Postat av: Linn svarar

Hade varit enklare att svara till en mail eller en blogadress, men tack snälla :D

2011-05-13 @ 16:58:03
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: sabina sörensson

hha linn! fy så skön du är!Måste ses snaaart! pusssss OCH GRATTIIISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS:D

2011-05-13 @ 19:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0