ridhuset med bägge

Skön söndag idag, precis som den skulle vara. Ett uuuunderbart väder, vaknade och såg min underbara Hans det första jag gjorde & hästarna gick strålande i ridhuset.

Fendi fick verkligen smaka på att träffa många småponnysar idag, något som är så nyttigt för honom. Var säkert 8st ponnys i ridhuset samtidigt, som hoppade runt överallt och galoppade. Klart var han lite nyfiken och skeptisk, men överlag skötte han sig göööörbra. Gick över tre bommar i slutet också. Ska se om han ska iväg imorgon också och gå över lite bommar då med. Behöver nöta det lite grann känner jag. Lucky fick jobba över tre bommar med 14m mellan varje, varierade mellan 3-6galoppsprång, han lyssnade bra och trivdes. Efter att jag ridit i en halvtimme kanske hoppade Hans upp och red för andra gången. Sist skrittade han bara och idag travade de mycket, till och med en liten galopp blev det. Jättebra prestation av både Hans och Lucky - mina fina Österlens pojkar.

Nu är jag trött och ska krypa till sängs, kommer bli så skönt. Ny dag imorgon och jag har en hel vecka med gym att se fram emot. Kroppen kommer göra så ont på lördag. Jag har saknat det, säkerligen tappat massor på två veckor.

ily!


Från idag, så fina så!


hajhaaaj

Kommentarer
Postat av: Malin

neheeej, galopperade dom tillome?! :D shit, nu blir jag lite impad av Hasse faktiskt!

2011-03-06 @ 22:40:34
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0