Onsdag

Sitter och kollar på lagsprinten nu, sett semifinalerna och om 5min börjar finalen, ska sedan bege mig ut i stallet och mocka. Hästarna får sin eftermiddagsmat ute idag så de kan stå ute till 5tiden. Pappa har kört iväg till Hässleholm för att möta upp mamma och Molly. Gött att mamma kommer hem igen.

Red Lucky och Fendi i förmiddags och det gick bra. Lucky är galet pigg nu för tiden och känns väldigt fin och fräsch! Red barbacka på honom, men kunde galoppera och trava lite på grässtigarna i skogen vid plantskolan. Skönt att göra något annat än att bara skritta. Fendi gjorde ett par vändningar precis i början av passet och jag vågade inte gå på honom eftersom att det var taggtråd på bägge sidorna. Men efter det skötte han sig väldigt bra och han blev sååå glad när han fick trava och galoppera i skogen. Fendi har en fantastiskt fin galopp, rund och stor, samtidigt som den är ganska reglerbar. 

Imorgon blir det antagligen ridhuset, med båda kanske. Ska bli skönt att få rida igenom båda två ordentligt. Kanske skulle Hans komma och titta när jag rider Lucky, blir kanske en andra ridtur för Hans då. Dags att ta sig an traven. Fendi får nog åka till ridhuset på mogonen då och Lucky på kvällen. Eventuellt ska jag visa Tolga sadeln för en i Flyinge imorn. Men det är ganska osäkert då jag inte fått en tid eller plats. 

Ska bli sååååå nice att färga håret igen på fredag.
 

Nu ska jag fortsätta att titta på finalen! Heja Norge!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hur blev det med ridskjortorna som ni skulle ta hem? Va lite sugen men har inte hört någonting. Tacksam för svar :)

2011-03-03 @ 21:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0