Hästarna

Jaha, denna veckan är helt sjukt hektisk. Vet inte helt vart jag ska ta vägen, men jag kan inte utesluta något för då får jag inte allt gjort. Har varit uppe och longerat friser-stoet 2ggr dennan veckan so far, blir antagligen något mer denna veckan, lite hängning och longering i slutet av veckan.

Fendi var hos Sylvana och Maritta i måndags för vetcheck. Det gick bra, inga större problem, lite stel mitt på ryggen och lite ojämt musklad men det har sina förklaringar. Han fick lite akupunktur och laser, annars inga behandlingar. Han skötte sig exemplariskt i släpet både dit och hem, stolt "mamma" här. Att han var ganska hingstig var väl mindre roligt men det är så man får ta med unghästar. Sylvana undrade varför vi köpt honom då hon såg hans trav, men ändrade sig genast när hon såg hans galopp, för den är ju uuuunderbar. Behöver man inte vara geni för att se. Hon berömde även hans långa ben och hovarna. Hovarna ska vi tacka Olle för!

Laggy var hos Maritta idag för att kollas hur all uppbyggnad gått, det var ett väldigt positivt svar vi fick av Maritta. Hon sa "han är jättejättejätte mycket bättre och finare". När hon såg Laggy sa hon "ååå du hade ju bara en pinnhals innan, nu har du en jättefin hals" *puttinutt* Maritta är så gullig med alla hästar som kommer dit, Lucky gillar henne, bara när han inte får akupunktur.

Nu ska vi iväg med Fendi till Herrevads, Susanne ska se om någon begagnad Equipe kan passa på honom. Behöver jag säga att jag är kritisk mot sadelutprovare? Hmmmmm..

min kung!




Aja hejdå!

Kommentarer
Postat av: Tora

Hej Linn!

Vad kul att Lucky är i storform igen :) Är verkligen glad för din skull! Om du nu inte hittar en sadel till Fendi hos Susanne (vilket inte är speciellt troligt) så har jag en smal mörkbrun Linnea-sadeln jag vill sälja! Problemet är ju bara att jag har den i Tyskland men det skulle gå att fixa om du verkligen vill ha den :) Du har förmodligen redan hittat en men tänkte i alla fall informera dig :P



Kramar!

2011-03-31 @ 20:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0