nytt år - härligt

Okej, då var 2010 över och kommer aldrig tillbaka, det känns väldigt bra. Året som gått har inte varit dåligt, men det har inte varit så jättebra heller. Det har varit fina stunder och stunder jag definitivt inte skulle vilja uppleva igen, men jag har ju alltid tagit någonslags lärdom av det dåliga. Ska försöka mig på en sumering av året som gått.

Januari; Gnällde mest över hur kallt det var och fick mer eller mindre ångest så fort jag inte kom iväg till gymmet. Hade en del hjälp på gymmet under den tiden. Lärde mig massor. Jag började snacka mer och mer med norrmännen nere på gymmet samt umgås med dem.

Jag hade Phiis, Lucky och Fellow i stallet. Har för mig att alla vilade under januarimånad. Phiis fick in en pinne i ögat och rev upp det. Lucky fick lite ny utstring, såg ganska löjlig ut i luva faktiskt haha.  

Bokade även min resa till Norge.

Laggy löjlig i sin mössa


Februari; Följde Olympiska vinterspelen i Vancouver slaviskt och blev oerhört nationalistisk när det gällde den norska sidan. Jag och mamma for till Göteborg Horseshow och jag spenderade 8tusen kr på utrustning. Blev något träns och massa annat.

Alla hjärtansdag var den enda dagen som jag insåg att det var tråkigt att vara singel, även om jag trivdes med det.

Jag lasttränade Phiis och Fellow dagligen och Fellow tvekade aldrig igen. Lucky och jag började även träna lite för Jörgen Larsson. Öyvind promenerade med när jag och Phiis skuttade runt i skogen, blev väldigt fina bilder. En av bilderna vann en tävling så jag fick åka till Strömsholm på träning, vilket jag inte gjorde ändå. Men det visar ju hur bra bilderna var. 

Sprang i princip en mil om dagen och hade ett väldigt bra flås. Bjöd hem mina norska vänner på pizza och vi hade det almänt roligt med sällskapsspel och snack.  

Öyvinds fotografering


Mars; Hoppade Phiis för första gången. Fellow ville absolut gå dressyr och vi anmälde till dressyrtävlingar. Lucky tävlingsdebuterade för året i avd a med ett nedslag i 115cm och en felfri runda i 120cm. Tävlingen efter blev han 3.a i 120cm i Dagstorp, han bara lekte sig runt. Första tävlingen med Amerigosadeln - so far so good... Det var även då jag fick hem lånesadeln.

Jobbade mer och mer med galopphästarna.

Fick ju sälja min älskade CWD sadel, aj vad det gjorde ont. Värre skulle det bli då det kanske inte var nödvändigt.

bye bye sadel


April; Fellow var dropdead gorgeous i dressyren, och gjorde sin debut på dressyrbanan. Lc2 i klippan.Phiis var halt var eller varannan dag och allt kändes hopplöst med honom. Lucky gjorde utedebut i Eslöv och vann 120cm och kom tvåa i 110cm. Piece of cake, bäst som vanligt. Samlade ytterligare poäng inför falsterbo. På någon konstifgt vis kom jag och Lucky närmare varandra än någonsin. Det fanns ingen som vi.

Jag blev förälskad i CC på jobbet, vilken underbar liten hingst alltså. Hade nästan kunnat dö för honom, varje gång jag såg honom blev jag helt lycklig och varm.

Jag var sjuk, hade svinkoppor och såg ut som ett äkta svin. Satt i länge också, folk trodde säkert jag hade skabb.

Fellow!


Eslöv


Maj; Lucky gick lika bra som vanligt, MEN han började hoppa snett på enstaka hinder, mikrolite snett. Blev ändå 6.a i 125cm i trolleholm med snabbast tid i omhopp + ett nedslag. Jag insåg vilken snabb häst han var egentligen. Fellow gick två dressyrtävlingar till en med en 4.e plats och en med massa stegringar och tvärstopp haha. Jag hatade det han höll på med då, men kan skratta pt det nu. Lättlastad var han ju allt, efter mycket jobb. Elina var äntligen hemkommen från diverse resor och vi tränade på som vanligt med Lucky. Gjorde en start i 130cm med ett ner, inte alls nöjd. Hittade inte min ridning. Var allmänt ur fokus.

Gjorde mina första träningspass på galoppbanan - herregud vilken känsla. På CC till och med.

Åkte till Norge och hälsade på syrran och farfar, underbart härligt.  

Galoppbanan


Juni; Njöt ganska mycket av livet i allmänhet. Fick även reda på att jag och Lucky kommit med till Falsterbo trots att han fick hela(!!) två nedslag i 125cm i dagstorp, hoppade in i hinderstöden, trodde såklart det var mitt fel. Nu efterhand förstår jag att det var sadeln. Gick fortf. med provsadel.

Fellow åkte hem och jag spontanköpte en ny unghäst, Fendi. Allt gick så fort och jag kan knappt fatta det än i dag. Ett bra köp, min första häst som jag köpt alldeles själv! Det roliga var att jag velat ha honom sedan han föddes, det kändes magiskt.

I den stora glädjeyran hände det ofattbara, Lassy vår käre familjehund, dog. Grät i flera dagar och bara vilja dö själv.

Tror det var i Juni jag såg Hans första gången på gymmet också.

Hästköpet


Saknar dig...


Juli; Falsterbo ögde rum och Lucky gjorde en tapper insats. Felfri i kval 1, hoppade säkert snett på alla hinder, trodde det berodde på mig. I kval 2 hade vi hela 3 ner, två katastrofmissar av mig. Fick även den nya sadeln efter mycket om och men.

Tävlade ett meeting i Munka. Med nya sadeln, gick ganska bra. 2a & 2a i kvalen och seger i finalen. Hoppade rakt på hälften av hinderna.

Hängde på Fendi och gick långa promenader. Phiis kändes bättre än någonsin, för ovanlighetensskull.

Falsterbooo


Munka


Augusti; Började inse att det inte hängde på min ridning att han hoppade så snett och dåligt han gjorde. Fick två ner i 130cm i perstorp, oförklarligt. Bestämde att han skulle gå ner i höjd för att se om det gjorde någon skillnad. Gick en sista tävling i Sösdala med stopp i 110cm och hoppade in i två hinderstöd i 120cm, bara till vänster. Bokade tid hos Maritta i landskrona. Fick tid i början av september.

Mamma och Niklas lämnade mig på min födelsedag för att åka till USA. Firade min födelsedag i HBG med killarna, slutade med prat om livet utanför en kyrka tillsammans med Öyvind, samtidigt som Jon Morten kom full som en skunk och gick in i en glasvägg. Hysteriskt roligt! Paddlade också kanot i rönne Å.
Mormor kom även på besök!

Födelsedag


Efter paddling


September; Lucky fick flertal behandlingar i ryggen och korset. Allt tydde på att han ramlat i hagen, tills vi visade upp sadeln vid senare tillfälle.  

Klappen vann på jägersro! Efter att jag tränat honom i vecka(inte för att det var min förtjänst men det var kul)

Phiis hoppade som en kanonkula och var duktig. Fendi reds in av mig.

Vi var ett gäng som bowlade och hade en awesome kväll i hbg.

Innan bowling


Oktober; Hittade en ny sadel till Lucky! Fendi blev finare och finare hela tiden och jag insåg vilken fin hopphäst han skulle bli. Vilket jag hoppas stämmer fortf.

Åkte på tema fest hos Piloterna i Ljungbyhed, där jag även träffade Hans igen. Hans stod i baren och var allmänt snygg. Började träffas regelbundet och det kändes såklart toppen. Även om jag förolämpade honom omedvetet när jag trodde han var en greenkeeper istället för pilot. Något han fortfarande kan störa sig på haha. Sorry!

Jag och Louise åkte till Linköping och spanade in Parken live, wow vilken helg. Avslutades med pannkakor hos Hans också. Jag var lycklig!

Temafesten


November; Blev äckligt mycket sjuk.

Stod även i baren på piloterna avslutningsmiddag, en kväll att minnas. Jag och Malin var som gjorda för det!

Fick även tillbaka alla pengar för Amerigo sadeln efter mycket om och men.

Servitriser + bartender javisst


December; Snö snö och åter igen snö. Ingen ridning då jag låg sjuk i två veckor och hade inga snösulor på någon av hästarna.

Hade en 4dagars övernattningsperiod med delicious Hans innan han  åkte hem till föräldrarna för att fira jul. Efter jul åkte han till Frankrike och jag till Norge. Det är där vi är nu. Nu vill jag bara ha hem honom så vi kn ses igen :)

Finaste Hans, tvåa från höger


Jag på nyårsafton. Nyfärgat hår och med nya kläder.


Love Linn


Kommentarer
Postat av: lisa

Oj vad fin du var i den mörka fina färgen! :)

Iaf sådär som på bilden, sminkad och fixad, passar dig verkligen bra!

2011-01-01 @ 23:17:44
Postat av: Linn Skjetne

Tack så mycket! :)

2011-01-02 @ 10:32:25
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: josefine friberg

håller med lisa, gud vad snygg du är i den mörka hårfärgen!! :) miss you baby!

2011-01-03 @ 13:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0