Snabb sumering

Nu ska jag ut och rida Fendi & Lucky, det blir det sista för dagen. Har precis käkat middag lite snabbt efter att ha varit i diverse stall hela dagen.

* Går upp 05.40 varje morgon nu och matar hästarna här och uppe på jobbet.
* Redan vid 7 sitter jag i sadeln på Phiis eftersom att han äter upp snabbast.
* Klockan 8 kommer mina hästar ut här
* Så fort mina hästar är ute cyklar jag till galoppstallet och tar ut hästarna där. 6 hästar i det ena stallet och 2 i det andra.
* Efter det blir det mockning, byta vatten, spoa, strö, göra mat osv i stallen där uppe och här hemma. 11boxar tar sin lilla tid.
* Hästarna får lunch här, cyklar till galoppstallet igen för att ta in hästarna där och luncha dem. Gör iordning första hästen.
* Rider
* Gör iordning andra hästen
* Rider
* Borstar några hästar som vilar
* Tar in åringarna
* Gör iordning den ena åringen
* Longerar
* Ger "5-höet"
* Cyklar hem
* Tar in hästarna här hemma och ger mat
* Käkar middag själv
* Göra iordning Fendi
* Rida
* Göra iordning Lucky
* Rida
* Kvällsfodra alla
* SOVA!!! 

Så såg dagen ut för mig. Blir så ett par dagar denna veckan, åringen skall inte longeras varje dag så blir lite mindre jobb där. Nu ska jag ut och rida innan jag börja känna av att jag är trött.

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Emma

SV: Taaaack snäckan :) !

Förresten efter söndag kan vi gå på bolaget tsm ;)

2010-09-22 @ 19:24:32
URL: http://ejhjumping.blogg.se/
Postat av: Emma

SV: Haha ja det kan jag verkligen tänke mig ;)

2010-09-23 @ 18:32:56
URL: http://ejhjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0