Veterinär

Snart kommer vet. och ska vaccinera hästar mot influensa tror jag. Samma vet. som behandlade phiis när han hade rivit sig i ögat så kan bli ganska spännande det här. När hon kom sist stod hon och slog i en uppslagsbok på olika sjukdommar, till slut kom mamma fram till vad det var. Vem är det som har veterinärutbildning egentligen?! Kan man undra.

Fendi var en riktig huligan idag och bråkade som sören när jag skulle rida förbi jobbets hästar, nej sa Fendi och ville inte lämna. Slutade med att jag fick hoppa av pch leda honom ner en bit för att sedan hoppa upp igen. På tillbakavägen vände jag och red förbi hästarna ca 20ggr bara för att han skulle sluta vara istadig. Nu ska jag rida förbi där varje gång vi ska rida tills han lägger av. Stegring + massa annat är inte trevligt.

Lucky var duktig som vanligt, pigg som en mört nuförtiden. :)

Phiis är riktigt äckligt svullen på sin has, den onda så klart. Vart ska detta sluta? Inte ens lönt att jag frågar veterinären om det, kan lika gärna fråga mamma om det.

Nästa helg åker jag till GBG och hälsar på Tess, ska hjälpa Josef med henne också!

Fina Tess & jag på träning för Elina, 2007.


Love Linn

Kommentarer
Postat av: Karin

Oj! Skall du till storstan och hälsa på :) Vad kul! Vad skall du göra här och hur länge stannar du? Kram

2010-10-13 @ 21:18:51
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0