Ridning hos Gunilla.

Idag hade mina egna hästar vila och då passade jag på att städa lite i stallet. Mamma rensade även ut lite täcken från sadelkammaren som vi gav bort till Gunilla. Jag hittade även lite ponnyskydd som jag gav bort till Johan & Kisse som de kan använda på åringarna när de rider in dem. Kisse såg glad ut och smilade stort!

Hästarna kom in vid halv 4 och kl 4 anlände jag och mamma till Gunilla. Jag & Gunilla red ut en tur på Fellow & Telli. Gunilla på Telli och jag på Fellow. Det gick bra, både tuffade på fint ute på grusvägarna. När vi hade varit ute i ca 40min var vi tillbaka på gården och jag gjorde vid Emmis. Emmis fick gå ett pass på banan, hoppade lite. Första gången han fick hoppa en liten bana. Hoppningen är inga problem för den lilla kraken men kan bli lite istadig i hörnorna in mot stallet. Lite bråk där men annars skötte han sig väldigt bra, han har ett stort hopp och gör allting oerhört lätt.

Mamma fottade så snällt så nu ska ni få se lite bilder.

OKEJ MOBBAS INTE, JAG ÄR 167cm & HAN ÄR 172cm haha. Mygga delux på vissa bilder, det stämmer också.









Jag gillar denna bilden på något sätt!








För er som är intresserade är han 4år e. Emmerton ue. First Trump xx uee. Be My Chief xx. (dvs hälften fullblod). Tacka gud att han är så ädel som han är, annars hade det varit omöjligt att rida honom haha. Förhoppningsvis kommer Emmis att komma ut på någon pay n' ride snart. För den som tycker han är lik Fendi så stämmer det, de är nämligen halvsyskon.

Fottade lite imorse, något fotograf blir jag i alla fall inte. Men kul är det!
 

Fina stallkatten Puh.


Nu ska hästarna få kvällsmat, uppskattar er som lämnar kommentarer. Ni är så snälla :)

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Ida

Fin häst, inte för jag gillar hoppning men du är duktigt. ;) Färgat håret?

2010-10-16 @ 22:04:02
Postat av: Linn Skjetne

Tack Ida!! Ja det stämmer :D

2010-10-16 @ 22:08:34
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Fina bilder! :D

2010-10-16 @ 22:44:40
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: caroline

SV oj det var inte bra...kan säga att jag litar inte på någon sadelutprovare överhuvudtaget...vad är det med din sadel som har orsakat det?

tack för att du sa det...ja kanske ska höra med någon mer utprovare

2010-10-18 @ 21:11:59
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: caroline

glömde fråga vem som provade ut din sadel

2010-10-18 @ 21:13:03
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0