Konstigt

Gick ut och matade hästarna som vanligt imorse vid kvart i 6, konstigt nog låg Fendi och sov(?) i boxen när jag kom in, ville inte käka och såg bara supertrött ut. Tog tempen, ingen feber, gick en promenad, han bajsade & kissade. Kunde i princip utesluta kolik, stog ett bra tag och bara vilade sig i hagen, men nu har han käkat lite och går och pysslar runder i hagen. Vette fasiken vad det kan vara alltså, väldigt märkligt allt sammans. Hoppas han inte blir värre nu. Ska försöka gå en promenad senare med honom och Lucky. Kommit en del snö och såklart har hästarna inga snösulor ännu -.- Frågade Olle sist om vi skulle sätta på dem nu eller nästa gång, han bara ähh det gör vi nästa gång. Fick broddhål istället, men vad spelar det för roll när hästarna har 1dm snöstyltor?

Har druckit två koppar te nu, min kropp har inte vant sig till kylan ännu haha. Blev lite flingor/müsli + yoghurt till frulle och två grov mackor. En clementin på det och jag är helnöjd!

Jag och Malin2 har blivit helt sugna på att ta en lite skidresa till Sälen, hur fett hade inte det varit? Men så var det ju det där med pengar, ni vet sånt där som inte växer på träd... Får sälja min cwd-förbygel ;)

Om det ser ut som om jag glömt en bokstav i vissa ord kan det vara att jag missat bokstaven "A". Den tangenten är nämligen extremt seg och strejkar titt som tätt. Jag och elektronikprylar...

Mormor & Molly på stranden i somras, det var ett annat väder då ja.


Nu ska jag plocka fram min gamla dator och photoshopa lite tror jag. Titta på lite gamla bilder och drömma mig tillbaka, fast en del saker vill jag inte uppleva igen. Här blickar vi framåt, jag är nöjd med mitt liv just nu.

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Malin2

Jaaaaa vi vill till Sälen :D

2010-11-24 @ 13:27:33
Postat av: Helle

Håll koll på hur mycket din häst dricker! När det blir kalt är det ofta att hästarna dricker dåligt vilket först leder till trötthet och att de är hängiga men kan sedan utvecklas till kolik! om jag hade varit du hade jag stängt av vattenkoppen (om du har det) och satt in en spann med vatten för att hålla koll på hur mycket din häst dricker!



Bara ett litet tipps:)

2010-11-24 @ 20:50:12
URL: http://heleneemond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0