Tack!

Tack för er som delat med er av era erfarenheter och kunskaper om bett. Som Maja frågade om jag verkligen skulle betsla upp honom(han är trots allt en unghäst), men jag har faktiskt inget annat val. Jag har ingen chans när han drar iväg och det är jättejobbigt. Malin tipsade om att prova ett Novabett, även om det är ett extremt milt bett kan det ändå ha en positiv inverkan på Phiis, att han blir ännu känsligare. Ska såklart prova det först innan jag köper ett annat. Jag vill inget annat än rida på ett "vanligt" bett. Hatar att behöva rida på något skarpare bett än tvådelat eller tredelat tränsbett. Men ändå håller jag med Meredith Michaels Beerbaum om att har man ett problem är det bättre att göra ngt åt det istället för att bara skjuta det åt sidan.

Men som sagt, det är inget jag vill att betsla upp min bebis...

Min lilla bebis på bete som tvååring.



Red i alla fall Fellow och Lucky innan idag, det gick bra. Båda var superfina. Gick en runda med Phiis, imorn ska han få komma ut på en långtur. Igår var vi ute över timme, riktigt mysigt. Har har ju damp lite då och då, men det är så han är. Kan inte annat än tycka om honom ändå, han är min bebis och det kommer han alltid att vara.

Just det, på torsdag ska vi ha en sadelutprovare från Rid In till Lucky. Ska prova ut en Amerigo om Cwd inte ligger bra. Hon tjejen som ska prova ut ska kolla hur den ligger också. Jag hoppas att den ligger perfekt. Gunilla ska också prova ut en ny sadel till en av sina unghästar så snart rider jag i en skön Amerigo hos henne. Inte helt fel.

Fått lite mer jobb framöver med, ska hjälpa till i ett galoppstall i närheten av oss. Hos de som hjälpte mig med Phiis när han skulle ridas in. Johan och Kisse heter dem, hur gulliga som helst och jag ska hjälpa dem med träningen/ridningen av galoppörerna. Kommer nog bli spännande, har aldrig ridit i en galoppsadel i hela mitt liv och första gången blir på en galoppbana haha. Tummen upp på det :D
 
Här är dem, Kisse, häst och Johan haha :D Ni kan kolla deras hemsida här: http://www.giersinglinden.se/


Skulle varmt rekomendera dem om ni ska ha inridning på er unghäst.

Nu ska jag sova, tror jag. Antagligen inte... Ska kolla ngt program på tv.n tror jag. God natt, love Linn.



Kommentarer
Postat av: Jennie

Vännen, vilken dag ska du in till Helsingborg? :)

2010-03-09 @ 22:53:50
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: josse

måste bara säga kärlek på Amerigo! dom sadlarna är verkligen underbara :)

silas har ju en sån och jag vet ingen sadel som är så skön hihi. puss

2010-03-10 @ 21:18:35
URL: http://josefinefriberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0