Ridhus och hovslagare på kvällen

Jaa, när jag kom ut imorse och skulle rida Lucky hade han gjort ngt med skon, eller ja han hade lyckats dra ut sömmarna på ena sidan halvvägs, pappa fick dra av skon och jag och mamma fick åka till olle nu i kväll. Vi var där vid 7, så åkte 6. Därför inget gym för mig ikväll. Efter att olle slagit på skon åka vi inom trolleholm, det var mycket folk där så jag red ute i mörkret på ridbanan innan de var klara. Sista 20min red jag i lilla ridhuset. Lucky var duktig, lite lat emellanåt men det var jag med haha. Därför vi passar så bra ihop ;)

Fellow var helt fantastisk idag, helt fantastisk... Behöver jag säga mer? Ja kanske för att ni ska fatta varför haha. Red ut som vanligt ungefär och han bara gjorde allt så perfekt, hans galopp var helt magisk, bakbenen hade ett sånt jäkla tryck och jag kunde nästan inte sitta still i sadeln, uuuunderbart. Aldrig suttit på en häst med en sån galopp innan. WOW! Tycker han lyssnar på mig oerhört mycket bättre nu när jag ridit mer dressyr och han uppskattar mig med, vilket i sin tur gör oss till nästan bästa vänner. Helt underbart. Han är så lycklig han slipper hoppa.

I lördags när jag skulle hoppa Telli, gick Gunilla runt och skrittade av fellow för hand, hon skulle bara gå fram till hindret och lägga ner en bom eller ngt. Fellow tittade på hindret som om det vore ett monster och blev genast stressad. Bra för både mig och honom att rida dressyr. :)

Nu är jag ganska trött, klockan är halv 11 och jag har inte duschat ännu. Var ute och sprang en runda innan jag åkte till Olle. Mina fötter värkte något fruktansvärt från blåsorna i hålfötterna. Jag plågade mig genom att springa i ett högt tempo ner till en kulle. Där sprang jag upp och ner 12ggr för att ha sk. mjölksyreträning. Och för er som inte provat på det kan jag säga att det är en av de allra jobbigaste träningsformerna som finns. Har man sk. blåsor/skavsår under fötterna blir det 3ggr jobbigare. Jag är inte den som gnäller och klagar mycket men idag var det plågsamt. Plågade mig upp och ner tills jag höll på att kräkas sen gick jag hem. Kändes helt misslyckat, jag gick hem. Fyfan... Helt cp att det inte är min kondition som tar emot utan mina jävla fötter. Menmen, imorgon blir det en cykeltur istället.

Oj vad långt jag skrev, sry.

- Jag älskar dig obeskrivligt mycket Lucky. Du gör mig hel och lyckligast i hela världen.


Godnatt på er, love Linn

Kommentarer
Postat av: Jennie

SV: aa tror det, men den tävlingen är den jag är typ osäker på ;p det var nog en lokal så tror de har lc,lb,la :)

2010-03-29 @ 22:57:33
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: Jennie

alltså fan va jag älskar att läsa dina inlääg, man kan inte låta bli att leee :):)

2010-03-29 @ 22:59:54
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0