Med sorg i hjärtat...

Med sorg i hjärtat kan jag nu meddela att CC har flyttat, blöö. Allt gick nästan för fort, han gick upp i lastbilen och vips så var han borta. Hann inte ens säga hejdå på riktigt, kanske var det lika bra? Hade nog ändå bara börjat gråta eller något. Gick med honom ett par varv på banan innan han åkte och han lämnade en och annan sovenir på min tröja av dreggel. Ska jag rama in tröjan och spara?

Har goda nyheter med, Windhover(Klapp) gjorde årsdebut idag och blev 5.a!! Med en lärling till och med, hur bra är inte det. Vi var supernöjda och nästa gång går det säkert ännu bättre, Klapp är i riktigt bra form även om han är 9år.(!!!) Regnade i stort sett hela dagen och hästarna får stå ut med mycket "sprut" på banan. Kände inte igen klappen nästan haha. Låter bilderna tala för sig själv.

Vill bara påpeka att Klappen egentligen har bläs.


Sjukt duktig kille.


Jag blir bara mer och mer sugen på att rida galopp. Hade jag haft pengar hade jag lätt köpt CC och ridit amatörgalopp.

Klappens lopp var inget särskillt lopp och för en 5.e plats fick han 2000kr, vad får man för en 5.e plats i en 120cm hoppning? Jo typ 120kr, startavgiften tillbaka, nog kul.

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Maja

Humm.. Kom bara på en grej: får man ha benskydd på galopphästar på banan?

För det tror jag iaf att man får ha på travhästar, men eftersom de har ett så speciellt rörelsemönster behövs det inte. Det borde ju vara lättare för galoppörer att slå i?

2010-06-10 @ 21:31:24
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv; otäckt :O

2010-06-10 @ 21:38:58
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag kommer aldrig glömma galoppen! Förstår att du är sugen. Jag tog amatörryttarlicens och red rätt mycket ett tag när jag jag var i galopstall dagligen. Det händer att jag slänger på en galoppsadel här hemma och ger mig ut på våra trav/galoppbana. Det är så underbart. ♥

Kaaaanske kommer jag rida på Jägersro inom snar framtid igen....om allt går i lås hehe.

2010-06-11 @ 23:09:18
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0