Ridtur

Yeaah, var ute och red en runde på Lucky i skogen innan. Han var super pigg och glad! Glädjen smittar av sig och jag är lycklig nu, haha. Var ju inte direkt mycket snö i skogen, men jag kunde trava lite på honom och var tvungen att prova på lite galopp. Galoppen är hans bästa gångart och som hade trampade på med bakbenen idag blir det svårare att sitta ner i sadeln. Hellre det än tvärtom. Provade att rida i Tolgasadel eftersom att jag antagligen blir tvungen att använda den om Luckys sadel ska på semester till France. Gick helt okej, hade en tjock fårskinnspadd under så fyllde väl ut den ordentligt. Phiis är ju liiiiite bredare än Lucky. Hehe.

Jag är så himla kluven hur jag ska göra med min sadel. Känns som att du skulle bli billigare att bara sälja CWD och prova ut en ny sadel till honom, Amerigo, Passier, Equipe eller liknande. Men samtidigt älskar jag den, men kan bli svårt att få fram pengar som man inte har för tillfället. Får jobba lite extra hos Gunilla i vår. Aja, något kommer jag väl fram till. 

Skulle jag byta ut min sadel skulle jag titta lite extra på de här sadlarna.

Bruno Delgrange, kanske lite i dyraste laget.


Equipe Grand Prix

Jaguar Harry Dabbs XJ Mono



Amerigo Vega Event Pinerolo


 Passier Marcus Ehning, har alltid varit lite av en favorit.

Jean Luc Maurel



Love Linn



 

Kommentarer
Postat av: evelina Wahlström

SV: ja det är min ponny :) elr jag har lånat henne under mitt sista ponny år iår... tack :D



jag hade också "problem" med att hitta hoppsadel för något år sen men jag köpte prestige Arezzo och jag är super nöjd! den blev omvärmd till min c-ponny men nu ligger den bra på min storhäst och på ponnyn. hoppas du hittar ngn trevlig :)

2010-01-12 @ 12:50:36
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Linn!

Sadlar är ett skit xD men jag kan dela med mig av mina erfarenheter ;) Jag har en Passier till Centman, en CWD till Rhodos och en Equipe till Pandora och jag måste säga att jag gillar alla tre. När jag först fick CWDn var jag helt salig, den är ju helt underbar att rida i (fick den oxå begagnad). Men när vi sen letade sadel till pandan så blev det en equipe till slut och den är den bästa sadel jag någonsin har suttit i! Jag har den i modellen expression (linnea ericsson sadeln) köpte även den begagnad och jag bara älskar den så CWDn har bleknat lite brevid. Sen tycker jag om Passieren oxå, har haft den i snart 4 år och den är suverän eftersom den går att göra om så mkt :) Så jag tycker närstan att du ska göra dig av med CWDn för visst är de underbara men man blir så fast med dem eftersom de inte går att förändra så mkt, de har generellt väldigt smala bommar...

My god det här blev långt xD hoppas det hjälpte lite iaf!

P.s. GILLAR BLOGGEN!

kram tora

2010-01-12 @ 20:33:45
Postat av: Linn Skjetne

Tora!! TACK för tipset, jag ska nog komma fram till ngåot snart. Känns som att det blir lite dyrt att lägga 5-6tusen på ombyggnad, och tänk så blir det inte bra? hmm. Kram på dig :)

2010-01-12 @ 21:52:10
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Louise Elving

Åh, dessa sadlar.

Jag har ju en equipe grand prix och kan bara säga att den är underbart fin att rida i, man kommer nära hästen och är mjuk och go i sätet.

en jaguar har jag också ridigt i, också grymt skön. Dock var det inte just den modellen men ändå..

Hoppar verkligen det löser sig för dig, detta är inte lätt. Måste också byta ut min nu så jag vet vad du går igenom!

Kram Louise

2010-01-12 @ 22:19:12
URL: http://www.Aaero.devote.se
Postat av: Sara

Jag hade lätt tagit Amerigon om den passat hästen ;) UNDERBARA sadlar, har en själv ju men den ska jag visserligen inte ha kvar, haha .. den passar inte mina hästar så .. annars hade jag aldrig sålt den.

2010-01-14 @ 19:53:00
URL: http://sarawahlund.blogg.se/
Postat av: Edith

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2012-03-18 @ 20:26:55
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0