Läsarfråga

Fick en fråga som jag tänkte svara på i ett inlägg.

"Tycker inte du att det är jobbigt att träna? eller tyckte du det när du började? "

SVAR: Självklart är det jobbigt att träna, det ska vara jobbigt att träna annars finns det ingen mening att hålla på med det man gör. Bara det att jag älskar att träna, jag mår framför allt så bra av att träna, det är kul att träffa andra människor som har samma intresse också. Jag tycker att allt med träning handlar om att bestämma sig. Man måste ta ställning till varför man tränar och vad man vill få ut av det. Tex: Varför tränar jag? För att gå ner i vikt, för att må bättre eller för att bli starkare/uthålligare? Finns så många fler frågor man kan ställa till sig själv. Själv tränar jag får att få bättre, bli snyggare(i alla fall vad jag tycker, vilket medför bättre självförtroende) muskler är fint till en viss gräns, jag tränar också för att få en bättre hållning på hästen samt orkar jag mer, blir sällan trött i onödan och kan gå och lägga mig i tid när jag verkligen behöver det. Jag tränar nog också mycket för att jag inte har så mycket annat för mig, jag är inte den typen av människa som sticker ut på puben en lördagskväll, springer hellre en runda och har gott samvete över det. Sen är det gratis med.

För att få ut maximalt av ens träning ska man inte bara tänka på att träna hårt och mycket, kost, träningsmetod,sömn,vila, intensitet, umegänge kan spela stor roll för att man ska få resultat.

Ska man börja träna på gym till exempel är det bra att ta hjälp av någon som vet vad han/hon håller på med, jättelätt att skada sig om man gör fel.


Lite tankar kring träning, fråga gärna om ni undrar något mer. :) Just nu sitter jag och käkar spaghetti och köttfärssås, det är yummi, utan onödiga tillsatser som ketchup, ost osv. Naturell är bäst haha, ska nog käka lite sallad sen också för att äta enligt tallriksmodellen.

Såg ni hoppningen igår? Haha helt sjukt roligtm det var verkligen ponnyridning på WC-nivå. HAHA!

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Louise

WC-hoppningen var den bästa på länge! Jag satt hemma i soffan med hjärtklappning och höll för ögonen av rödsla ! Jag skulle aldrig få för mig att rida en sådan omhoppning i 120 och de gör det på dryga 160 hinder ! Helt sjukt imponerade !

2010-01-25 @ 20:27:34
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0