God morgon på er!

God morgon, god morgon. Nu sitter jag här och har precis ätit lite gröt till frukost. Gick upp vid halv 9 eftersom att det skulle snöa idag, men snöar fortfarande så jag väntar lite med att släppa ut hästarna. Finns ingen häst som blir så sur som Lucky om det snöar, regnar eller blåser. Haha, svårt att göra herren nöjd. Varken Phiis eller Fellow blryr sig om vad det är för väder ute, de är två riktiga vikingar. Igår var jag på gymmet en sväng, men idag är det gymfri-dag. Ska istället ut och springa en runda om det går pga all snön, annars blir det bara att ta fram de norska generna och hoppa i skidskorna. Förlåt om jag tjatar men jag vill verkligen komma igång och rida snart. Har lite nyutrustning som jag köpte på REAN i sjöbo. Mer bestämt, Rytteriet i Sjöbo. För att komma till deras hemsida kan ni bara klicka på länken. http://www.rytteriet.nu/

Jag kom hem med en jättefin Tolga anatomisk utformad sadelgjord, tabaccofärgad. Ett par Roekl ridhandskar, vita och grå, av skinn och tyg. Kingsland pannband. Kingsland tävlingsskjorta, vit och rosa, kortärmad. Samt ett par Tolga minichaps, mörkbruna. Satt som ett korvskinn på mina spaghettiben.

Åkte även inom Kyra K Outlet i Flyinge och där hittade jag ett jättefint schabrak med matchande luva, av märket Equliline. Att köpa både luva och schabrak är inte alls min stil, ingen av mina hästar använder luva så det var ganska onödigt. Men när jag såg dem tillsammans kunde jag inte låta bli. Får väl ha luva på Fellow, tror inte han bryr sig ändå.

Håller ni inte med om att det bästa med att köpa ny utrustning är att prova direkt när man kommer hem?

Här har ni en liten bild på schabraket, luvan och gjorden. Bara så ni ser den speciella färgen. :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag var också på rytteriets rea =) Vilken dag var du där?

2010-01-10 @ 14:43:29
URL: http://equilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0