Mockning

Har i alla fall kunnat vara ute i stallet och mocka idag, känns bra att göra någon nytta. Blir att ta in hästarna vid 3-4tiden, ge mat och så. Imorgon kan jag förhoppningsvis ta mig till Isop och pyssla om honom. Snälla Kajsa har tagit hand om honom de senaste dagarna, Johan & Kisse har också hjälpt till lite. Guld värt, såklart har min kära mamma pysslat med honom också! Det är först när man stannar upp och tänker på det som man inser hur mycket tid hästarna tar. Vissa dagar är man redo att lägga ner all tid, andra dagar inte. Vi får se hur det blir i framtiden, just nu hade det räckt med 2 hästar. Jag vill fortsätta med Lucky & Fendi. Men det är nog mycket för att det antagligen inte kommer bli ngt med Phiis. Ska jag göra ngt annat utöver hästarna kommer min tid knappt räcka till två och ännu mindre tre så det är bara att tänka om.

Igår var jag i alla fall och lämnade en kaka hos mina norska vänner och sa hejdå. Att det kan vara så svårt att säga hejdå egentligen. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kommer sakna dem. Jag kommer sakna dem och gör det redan. Blev ett enda stort kramkalas när jag skulle gå igår, det gjorde både ont och värmde på samma gång. Som tur är blir jag inte helt ensam, vad hade jag gjort om jag inte haft Hans till exempel? Ole Brumm & Stian kan jag alltid öva min norska på, alltid något.

Gått helt miste om att det är "lucia-helg" denna helgen. Det gjorde allting väldigt jobbigt. Känns som två veckor av mitt liv spolats bort nu när jag varit vilse i min sjukdom. Jag har inte gjort ett piss under den tiden, det är tragiskt, att vara sjuk är fullkomligt meningslöst. Det enda jag åstadkommit är att se Avatar och senaste Twillight filmen. Helt ärligt, Avatar är överskattad, jag somnade till och med. Eclipse var bra, Edward och Bella är perfekta. Jag älskar kärlek.

Kommit på att jag skulle behöva ta lite nya bilder också, mitt bildarkiv behöver en update.

Får bli en bild på Ludwig & mig, Temafesten i höst.


Tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0