Måste bara sätta ner foten.

Nu måste jag bara få skriva av mig lite grand. Finns en del personer som lägger oerhört onödiga kommentarer här på bloggen. Jag orkar bara inte med kommentaren som "skutta iväg till din mamma och få henne att köpa en sadel för 25.000" ngt i den stilen. Först det första, min mamma köper inte allt till mig. Jag har sedan något år tillbaka köpt det mesta själv för mina egen intjänade pengar och tycker det är riktigt bull om någon kommer och påstår annat. När vi var i GBG använde jag bara mina pengar som jag sparat sedan sommaren. Mamma köpte ngt till Phiis(som är hennes häst) men tex dyontränset som kostade en del och mina nya stövlar köpte jag själv. Allt till mig och Lucky betalde jag. Inte mamma. För det andra köpte jag till ex. Phiis Tolgasadel själv

Sen att vi ska beställa en ny sadel är enbart för att det inte finns Luckys modell begagnad på nätet. Varför i helvete skulle jag vilja lägga ut 26.000kr i stället för 15.000kr? Även om jag hade varit rik(vilket jag inte är) hade jag inte gjort de ändå. Istället för att beställa en Amerigo DJ ska vi ha en Amerigo Vega eftersom att sadeltekniker påstår att den ligger lika bra, sen att Vegan kostar några tusen mindre är bara ett stort plus.

Pengarna som går åt till den nya sadeln är från min gamla sadel som jag sålde för några veckor sedan. Den gamla sadeln (CWD) fick vi råd att köpa eftersom att vi sålt vår dponny, det handlar definitivt inte om något slöseri.

Sen att jag bryr mig om vad hästarna har på sig, och mig själv handlar om att jag prioriterar. Jag köper till exempel aldrig något dyrt som jag har till vardags. Jag köper kanske kläder 1gång var tredje månad. Jag anser också att det lönar sig att köpa kvalitétsutrustning då jag av erfarenhet tycker att det håller längre. Bättre att spara och köpa ett kvalitétsträns för lite mer än att köpa en billigtträns som håller knappt ett år.

Tack och hej.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med dig Linn!

Klart att man får prioritera om man vill ha fina och hållbara saker. Och dessutom är det bara den svenska avundsjukan, vill man ha dyr utrustning så får man ha det, vill man inte ha det så slipper man.

Folk har för mycket fritid och älskar att sitta och reta sig på andra, men ett citat som jag fått höra är bara så underbart: Förlåt alltid dina fiender, det finns inget som retar dem så! :D

2010-04-11 @ 12:29:41
Postat av: Johan

You go girl! (;

2010-04-11 @ 18:38:49
URL: http://jwessner.blogg.se/
Postat av: caroline

tråkigt med såna kommentarer men det är bara att skratta åt...avundsjuka kallas det;)

2010-04-11 @ 21:13:44
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Kristina Warg

Sv: Tack!:D

2010-04-11 @ 21:15:58
URL: http://kristinawarg.blogg.se/
Postat av: jocke :D

de är rätt linn ! onödigt att kommentera om man inte har ngt vettigt att skriva ! ;)

2010-04-11 @ 21:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0