Idiot-läkare, allergichock.

SÅ ARG!!!

Har varit hos läkaren idag och fått ut medicin till mina härliga utslag i ansiktet och övriga delar av kroppen. Fick komma in till en läkare vid kvart i tolv, sena som vanligt. Bara en sån sak stör jag mig på. När jag satt och väntade stirrade de två som satt där ganska mycket, jo jag vet ser ut som fan men kan inte hjälpa det. Tanten mittemot höll på att somna hela tiden, snacka om avslappnad? När jag satt där i väntrummet kom jag fram till att man egentligen inte ska ta i hand med patienter som läkare, man har ju ingen aning vad dem kan bära på. Menmen läkaren kom och såklart tog han i hand med mig, jag fick en tanke som var ungefär såhär " HAHA där fick du, hoppas du blir lika ful som mig!"

Nu kanske ni undrar varför jag var så taskig i min tanke, jo för i samma sekund som han sträckte fram sin hand kände jag igen hans utseende och det slog mig att han är samma läkare som jag var hos för 2år sen. Jag hade tappat hörseln på vänster öra och var trött hela tiden och hade halsont, hans slutsats var att jag hade en cysta i örat?! Asså hallå? Jag trodde inte ett skit på det och gick till en annan läkare som konstaterade att jag hade körtelfeber. Detta var två år sen och inför vårat möte idag var jag väldigt tveksam om det överhuvudtaget skulle ge något.

Han skrev i alla fall ut en salva och tabletter. Han frågade om jag tålde de, jag bara "inte vet jag? Jag är i alla fall allergisk mot penicilin" jag vill bara understryka att jag verkligen sa att jag var allergisk mot penicilin. När jag hade halsfluss blev jag dålig av penicilinet och fick utslag och klåda i ansiktet, kliade i stort sätt av all hund på näsan då. Aja tillbaks till nissen på vårdcentralen, han bara okej då får du ett alternativ istället eftersom att du inte tål penicilin. Yeah fine tänkte jag och cyklade hem.

Kom hem red osv, pappa hämtade ut mina recept på apoteket hela kalaset gick på 350kr(!?), tog min första tablett och gick in i badrummet för att smörja in alla sår med salvan jag fått utskriven. Efter två min började det svida i ansiktet, pappa bara "vad du än gör, klia dig inte" lydig som man är gjorde jag inte det heller. Sakta men säkert började svedan smyga sig över till extrem klåda, jag höll på att bli GAAAALEN!!! Plötsligt kände jag mig jättestressad och började gå mellan badrummet och köket, plockade ut ur diskmaskinen i världens fart och gick in i badrummet igen. Ansiktet började bli rött och jag fick en känsla av att det inte skulle va så här. Mamma bara " äh det är nog bara så det ska va, salvan tar död på bakterierna". Jag gnällde och gnällde, till slut blev det för mycket, jag ville slita av all hud från ansiktet och gnida den mot sandpapper, jag gick in i badrummet och tvättade av salvan. Hela ansiktet var illrött och lite svullet.

Mamma ringde till läkemedelsupplysningen och det visade sig att salvan innehöll penicilin?!?!? Alltså seriöst? Vad är det för jävla läkare som skriver ett recept med ämnen som gör att patienten blir sjuk? Imorgon ska han få sig ett jävla snack.




Kommentarer
Postat av: Malin

Är allergisk mot acetylsalisylsyra (som finns i typ alla läkemedel) och jag har också fått det ett antal gånger. Sist kunde jag inte äta på en vecka. Jag är rätt anti läkare över huvud taget.

2010-04-19 @ 21:41:00
Postat av: Linn Skjetne

Visst tkr man att det är läkarens uppgift att ge ut rätt läkemedel? Imponerande att du ens kan stava till det Malin, hade inte jag kunnat haha.

2010-04-19 @ 21:43:51
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Jennie

stackare! hoppas du får en bättre läkare imorgon, och ja de är deras uppgift att kunna sånt! de borde inte få ge fel eftersom det kan ge andra koncekvenser.....

2010-04-19 @ 22:24:16
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha jag gick ju NV, och läste Kemi B. Min lärare hade nog sänkt mitt betyg i efterhand om jag inte kunnat stava det. Jag kan rita upp strukturformeln för dig också stolt :D

2010-04-19 @ 22:26:55
Postat av: Sofia

men gud vilken jävla idiot :O han borde ju inte vara läkare..

2010-04-20 @ 12:20:21
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Jannica Stefansson

Men fy stackars dig! Hoppas att det blir bra snart :) och grattis till eslöv <3

2010-04-20 @ 14:19:02
URL: http://janniiicas.blogg.se/
Postat av: Karin Nilsson

Men guuuud! Vilken idiot. Ger honom en rak höger från mig om du får tillfälle till det :)

2010-04-20 @ 19:12:26
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: louice

AMen shit silken läkare :O borde inte få jobba som läkare ju...om han gjort fel mot dig 2 gånger av 2 ? :O gå ALDRIG mer till honom!!

2010-04-20 @ 22:51:15
URL: http://louice.pankz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0